AGD znika z półek. Producenci mają żniwa nie tylko w Polsce

Rynek zarówno w Polsce, jak i w UE rośnie, na czym zyskują producenci jak Amica.

Aktualizacja: 31.05.2021 12:30 Publikacja: 31.05.2021 10:46

AGD znika z półek. Producenci mają żniwa nie tylko w Polsce

Foto: AdobeStock

Amica podała, że w pierwszym kwartale zwiększyła przychody o 19 proc. rdr do 797 mln zł, rosnąc we wszystkich obszarach geograficznych. Wypracowała jednocześnie 5,7 proc. marży EBIT (+1,7 pkt. proc. rdr), co przełożyło się na 45,4 mln zł zysku operacyjnego, wzrost 71 proc. rdr). Zysk brutto podwoił się do 45,2 mln zł, a zysk netto wzrósł o 111 proc. do 34,2 mln zł.

- W pierwszym kwartale 2021 roku kontynuowaliśmy dynamiczne wzrosty skali działania i generowanych wyników, korzystając z faktu, że wyszliśmy wzmocnieni z trudnego i nieprzewidywalnego roku 2020 - mówi Michał Rakowski, członek zarządu Grupy Amica. ds. finansowych i zasobów ludzkich.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Polacy oszczędzają i ostrożnie wydają. Dla listopadowych wyprzedaży zrobią wyjątek
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie