Parlament Europejski poparł w marcu dyrektywę o zakazie wyrobów plastikowych jednorazowego użytku, takich jak talerze, słomki cz sztućce. Nowe regulacje mają wejść w życie w 2021 roku i będą stopniowo rozszerzane o kolejne plastikowe produkty, w tym butelki na napoje.
Wiele firm i sieci handlowych postanowiło wcześniej jednak przyłączyć się do walki z plastikiem i już teraz podejmują działania, mające na celu zredukowanie tworzyw sztucznych.
Jedną z nich jest Lidl, który od maja wycofał ze sprzedaży plastikowe tace i sztućce, a zamiast tego wprowadził biodegradowalne naczynia, o czym pisaliśmy tutaj: „Lidl kończy z plastikiem w czasie grillowania”.
Również największa sieć dyskontów w Polsce, czyli Biedronka, wprowadza ograniczenia dotyczące opakowań produktów marki własnej.
- Wdrażamy zasady ekoprojektowania, nowoczesne formy opakowań lub eliminujemy je w zupełności, jeśli to możliwe - mówi Justyna Rysiak, menedżer ds. relacji zewnętrznych w Jeronimo Martins Polska, w rozmowie z Onetem.