Podstawowy kształt logo Ikei nie był zmieniany od 1967 roku. Koncern w tym czasie zmieniał jego kolorystykę – do czarno-białej wersji doszła w 1981 na krótko czerwono-biała, która po roku ustąpiła miejsca najbardziej znanej niebiesko-żółtej. Od tej pory znak firmowy Ikei nie zmieniał się, choć wokół zmieniał się świat i konsumenci. Nie zmieniał się aż do niedawna, a kiedy się zmienił, to zmiana przeszła praktycznie bez echa. Ba, przeciętny konsument może tego nawet nie spostrzec. A jednak Ikea twierdzi, że zmiana była potrzebna.
- Od połowy lat 80-tych rynek stał się zupełnie inny, a internet i media społecznościowe zmieniły nasze wzorce zakupów. Oznacza to, że wymagania dotyczące logo stały się większe. Dlatego widzieliśmy funkcjonalny powód do zmiany – mówiła, cytowana przez serwis Resume.se, Asa Nordin, odpowiedzialna w Ikei za znaki towarowe.
Zmianę logo przeprowadziła sztokholmska agencja Seventy Agency. Jej dyrektor kreatywny Joakim Jerring, w wywiadzie dla Resume.se opowiadał o szczegółach prac nad nowym logo Ikei, które dla laika na pierwszy rzut oka praktycznie nie różni się od starego. Zmiany, wbrew pozorom, są jednak spore.
Celem zmian było dostosowania logo Ikei do działalności firmyw kanałach cyfrowych. Stworzony w latach sześćdziesiątych kształt i kolory z lat osiemdziesiątych nie były dopasowane do nowych wyzwań.