Jak COVID-19 zmienia podejście do bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni

Pandemia COVID-19 sprzyja wzmożonej aktywności cyberprzestępców. Nastawieni na ataki podyktowane chęcią zysku, wykorzystują każdą nadarzającą się okoliczność. Kluczowa jest więc sprawna adaptacja do obecnych warunków i wdrożenie środków minimalizujących ryzyka.

Aktualizacja: 18.05.2020 06:30 Publikacja: 18.05.2020 00:01

Jak COVID-19 zmienia podejście do bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni

Szum informacyjny, problemy finansowe oraz strach przed zakażeniem to okoliczności wykorzystywane przez cyberprzestępców, którzy w czasie pandemii stali się szczególnie aktywni. Cyberprzestępstwa, niegdyś motywowane chęcią wykazania się lub ideologią, obecnie bardzo często popełniane są z powodów wyłącznie ekonomicznych, a działalność w tym obszarze stała się modelem biznesowym, zgodnie z zasadą "jeżeli jest nowa okoliczność, na której można się wzbogacić, znajdą się ludzie, którzy to wykorzystają". W związku z aktualną sytuacją osoby, firmy oraz instytucje powinny wdrażać środki minimalizujące rosnące ryzyko wystąpienia cyberataków, które dotykają i będą dotykać ich w przeróżnych aspektach. Sprawna adaptacja do obecnych warunków jest niezbędna. Przestępcy działają szybko, stosując coraz bardziej wyszukane metody.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla tysięcy właścicieli gruntów ze słupami
Konsumenci
To koniec "ekogroszku". Prawnicy dla Ziemi: przełom w walce z ekościemą
Edukacja i wychowanie
Nie zdał egzaminu, wygrał w sądzie. Wykładowcy muszą przestrzegać zasad
Sądy i trybunały
Pomysł Szymona Hołowni nie uratuje wyborów prezydenckich
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Edukacja i wychowanie
Uczelnia ojca Rydzyka przegrywa w sądzie. Poszło o "zaświadczenie od proboszcza"
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku