Joint venture zapewni producentowi roślinnego mięsa dostęp do zasobów dystrybucyjnych i marketingowych giganta napojów, a także umożliwi mu ekspansję na nowe linie produktów. Natomiast dla PepsiCo to szansa na wejście na rynek produktów roślinnych imitujących mięso. Beyond Meat to obecnie jeden z największych producentów substytutów mięsa i zajmuje około 13 proc. światowego rynku.

Dzięki współpracy z PepsiCo Beyond Meat będzie w stanie szybciej wprowadzać nowe produkty na rynek. Amerykańska spółka joint venture może być też początkiem wspólnej przyszłej ekspansji w Chinach i Wielkiej Brytanii - informuje CNN. Firmy nie ujawniły warunków finansowych transakcji.

Dzięki PepsiCo więcej osób może też sięgnąć po produkty Beyond Meat. Mimo wciąż rosnącej popularności produktów roślinnych imitujących mięso jest to wciąż nisza, ale dzięki współpracy z globalnym koncernem Beyond Meat jest w stanie wyjść poza te niszę i przekonać do siebie tych konsumentów, którzy dotychczas nawet nie zastanawiali się nad takimi produktami.

Beyond Meat współpracują już między innymi z takimi firmami jak: Giant, Safeway, Sprouts, Target, TGI Fridays oraz Walmart. Współpracę z firmą nawiązała również sieć McDonald's a także wybrane restauracje Pizza Hut. Roślinne mięso amerykańskiego startupu można dostać także w polskich sklepach sieci Kaufland lub Organic Farma Zdrowia.

Informacja o współpracy spowodowała gwałtowny wzrost wartości akcji Beyond Meat na nowojorskiej giełdzie. Na wtorkowym zamknięciu giełdy walory producenta roślinnego mięsa zwyżkowały około 10 procent.