Po raz kolejny w ramach Rankingu firm doradztwa podatkowego „Rzeczpospolitej” wzięliśmy pod lupę innowacyjne rozwiązania firm biorących udział w konkursie. Nagrodę postanowiono przyznać ex aequo Crido, EY oraz PwC. Wspólnym mianownikiem dla tegorocznych laureatów jest szeroka gama stosowanych i rozwijanych rozwiązań technologicznych.
Crido, EY oraz PwC liderami innowacyjności wśród firm doradztwa podatkowego
Potwierdza to firma Crido, która może się pochwalić bardzo szerokim zastosowaniem platform i narzędzi cyfrowych do różnych zadań, m.in. w ramach rodziny Compass. Zasiadający w kapitule prezes Krajowej Rady Radców Prawnych mec. Włodzimierz Chróścik wskazuje, że Crido przedstawiła imponującą liczbę i wszechstronny zakres proponowanych rozwiązań, które w pełni korzystają z najnowszych osiągnięć technologicznych. – Zastosowane w praktyce automatyzacje oraz analizy oparte na sztucznej inteligencji są niezaprzeczalnie kluczowymi elementami, które przełożyły się na optymalizację procesów sprawozdawczych obsługiwanych przedsiębiorstw – uważa mec. Włodzimierz Chróścik.
Podobnie jest w przypadku firmy EY, którą kapituła doceniła zwłaszcza za stworzenie „rodziny” kalkulatorów i testów do wykorzystania przez wszystkich podatników. Chodzi m.in. o interaktywną mapę dotacji rozwojowych dla przedsiębiorców, test gotowości do wdrożenia e-faktur czy kalkulator ulg na zatrudnienie innowacyjnych pracowników.
– W przypadku EY widoczne jest innowacyjne podejście całej organizacji rozwijającej szereg narzędzi i wykorzystującej w tym celu efekt skali – mówi Jakub Kozioł, Managing Partner The Heart Legal. Mecenas Włodzimierz Chróścik zwraca natomiast uwagę, że stworzenie unikatowej na rynku doradczym przestrzeni „strefy możliwości”, obejmującej dziewięć bezpłatnych narzędzi, zasługuje na uznanie nie tylko ze względu na innowacyjny charakter i zakres automatyzacji procesów, ale też ze względu na realizację misji społecznie odpowiedzialnego biznesu.
Z kolei firmę PwC nagrodzono za wykorzystanie sztucznej inteligencji do optymalizacji pracy w obszarze podatków oraz analizę transakcji importu, eksportu i transakcji wspólnotowych klientów na podstawie big data. – W ten sposób PwC niejako automatycznie stawia się w pozycji lidera innowacji z powodu zarówno decyzji o wykorzystaniu nowych technologii, jak i znaczącego zakresu danych wykorzystywanych w tym celu – mówi Jakub Kozioł, Managing Partner The Heart Legal. – Podejście PwC pozwala firmie osiągnąć znaczny wzrost efektywności, zarówno w odniesieniu do pojedynczych transakcji, jak i z perspektywy całej organizacji – dodaje.