Czy dalsze zagłębienie Wisłostrady w tunelu, czyli przedłużenie słynnego oraz budowa podobnego przejazdu pod ziemią wzdłuż rzeki na prawym brzegu, to dziś science fiction?
Okazuje się, że nie. Zwłaszcza jeśli chodzi o tę drugą inwestycję. Stołeczni urzędnicy coraz bardziej zaczynają myśleć o zagospodarowaniu terenów przy rzece.
– A nie ulega wątpliwości, że takie tunele pozwoliłyby przybliżyć miasto do Wisły i uzyskać nowe, atrakcyjne tereny – zwraca uwagę pełnomocnik prezydenta Warszawy ds. Wisły Marek Piwowarski.
Wybrzeże Helskie i krótki fragment Wybrzeża Szczecińskiego miałyby się schować pod ziemią między ul. Starzyńskiego (to wjazd na most Gdański) i ul. Okrzei przy Porcie Praskim. W ramach tej inwestycji Wybrzeże Helskie miało zostać poszerzone i uzyskany nad tunelem teren połączyłby zoo, Port Praski i wybrzeże.
Na zlecenie władz Warszawy Biuro Inżynierii Transportu z Poznania wykonało studium przebudowy Wybrzeża Szczecińskiego i Helskiego wraz z ul. Jagiellońską. Koszty budowy są duże: ponad 170 mln zł i to bez koniecznej w takich wypadkach przebudowy całej wewnętrznej infrastruktury.