Rz: W czerwcu sprzedaż whisky w Polsce w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła o 20 proc. Co Polacy widzą w tym trunku?
Łukasz Sosiński:
Whisky kojarzy się w Polsce z luksusowym trybem życia. Mamy coraz zamożniejsze społeczeństwo i coraz więcej ludzi po prostu stać na dobre alkohole. Niestety, Polacy nadal bardzo mało wiedzą o whisky. Najszlachetniejsze i popularne wśród koneserów gatunki, czyli single malty wytwarzane wyłącznie z jęczmienia, sprzedają się u nas bardzo słabo. Największą popularnością cieszy się zaś whisky typu blended, która jest połączeniem typu single malt i whisky z różnych gatunków zbóż.
Najpopularniejsze połączenie to chyba nadal whisky z colą.
Whisky można pić z colą, fantą, sokiem bananowym czy jabłkowym. Ta ostatnia mieszanka jest bardzo popularna w Szkocji. Szkoci na ogół uważają, że każdy powinien pić whisky tak, jak mu smakuje, ale trzeba zadać sobie pytanie, czy jest sens używać whisky do robienia koktajli. Jeśli kupujemy butelkę dobrej whisky za kilkaset złotych, to dolewanie do niej coli będzie profanacją. Kiedy mamy ochotę na takiego drinka, to lepiej wybrać tańszą odmianę.