Piłka, seks i prezerwatywy

Krajowe Centrum ds. AIDS będzie uczulać kibiców, by w czasie Euro 2012 nie podejmowali ryzykownych zachowań seksualnych

Publikacja: 21.05.2012 22:02

Piłka, seks i prezerwatywy

Foto: copyright PhotoXpress.com

Sposobów dotarcia z informacją do kibiców organizatorzy akcji mają kilka: kampania w Internecie, w telewizji, radiu, na billboardach oraz... 150 tysięcy prezerwatyw zaopatrzonych w ulotkę o bezpiecznym seksie. Będą rozdawane w punktach turystycznych i w strefach kibica.

- Kampanię adresujemy do osób dorosłych, kibiców i turystów, które mogą być skłonne do podejmowania ryzykownych zachowań seksualnych  - tłumaczy Anna  Marzec-Bogusławska, dyrektor Krajowego Centrum ds. AIDS.  - To zalecenie światowych służb walczących z HIV i AIDS, by w miejscach masowych zgromadzeń prowadzić kampanie edukacyjne.

Edukację dotyczącą HIV i AIDS połączoną z rozdawaniem prezerwatyw prowadzono także w innych krajach, które organizowały mistrzostwa.  - W Niemczech kampania połączona została z nagłośnieniem informacji o handlu ludźmi. Bardzo wiele osób, które w cza- sie mistrzostw przyjechały świadczyć usługi seksualne, nie zrobiło tego dobrowolnie  - dodaje Marzec-Bogusławska.

Najwięcej prezerwatywrozdano w czasie mistrzostww RPA: aż 42 miliony. W tym kraju aż 20 proc. dorosłej populacji jest zakażona wirusem HIV.  - Rezultaty tych akcji profilaktycznych będą widoczne po wielu latach   - zastrzega Marzec-Bogusławska.

Krajowe Centrum ds. AIDS podkreśla, że działania prowadzi w ramach swojego budżetu i że nie dostało na nie żadnych dodatkowych pieniędzy.

W niektórych miejscach ulotki drukują na swój własny koszt także samorządy i organizacje pozarządowe (np. prezerwatywy z materiałami akcji dotyczącej Euro będą rozdawane także w Opolu, które zawodów nie organizuje). Materiały mają kilka wersji językowych: polską, rosyjską, ukraińską, niemiecką, angielską i hiszpańską.

-  Ulotki w języku francuskim dla kibiców posługujących się tym językiem drukuje ambasada Francji  - mówi dyrektor Centrum.

Ksiądz Arkadiusz Nowak, prezes Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, choć sam w kampanii nie bierze udziału, przyznaje:  - Ryzykownym zachowaniom seksualnym sprzyja duża liczba ludzi, alkohol, często narkotyki. Można  różnie oceniać rozdawanie prezerwatyw, ale media głównie tym się interesują. Jak nie ma sensacji, to nikt o HIV i AIDS nie mówi, a liczba zakażeń wciąż wzrasta.

Podobną kampanię szykuje też u siebie Ukraina.

Sposobów dotarcia z informacją do kibiców organizatorzy akcji mają kilka: kampania w Internecie, w telewizji, radiu, na billboardach oraz... 150 tysięcy prezerwatyw zaopatrzonych w ulotkę o bezpiecznym seksie. Będą rozdawane w punktach turystycznych i w strefach kibica.

- Kampanię adresujemy do osób dorosłych, kibiców i turystów, które mogą być skłonne do podejmowania ryzykownych zachowań seksualnych  - tłumaczy Anna  Marzec-Bogusławska, dyrektor Krajowego Centrum ds. AIDS.  - To zalecenie światowych służb walczących z HIV i AIDS, by w miejscach masowych zgromadzeń prowadzić kampanie edukacyjne.

Edukację dotyczącą HIV i AIDS połączoną z rozdawaniem prezerwatyw prowadzono także w innych krajach, które organizowały mistrzostwa.  - W Niemczech kampania połączona została z nagłośnieniem informacji o handlu ludźmi. Bardzo wiele osób, które w cza- sie mistrzostw przyjechały świadczyć usługi seksualne, nie zrobiło tego dobrowolnie  - dodaje Marzec-Bogusławska.

Wydarzenia
RZECZo...: powiedzieli nam
Materiał Promocyjny
Garden Point – Twój klucz do wymarzonego ogrodu
Wydarzenia
Czy Unia Europejska jest gotowa na prezydenturę Trumpa?
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!