Materiał powstał we współpracy z Generali
Jak pandemia wpłynęła na ubezpieczycieli? Co zmieniliście w swoich produktach przez ostatni rok?
Pandemia pokazała, że bardzo ważne dla nas wszystkich jest zdrowie. Dlatego na to postawiliśmy i do pakietów majątkowych dodaliśmy możliwość dokupienia dodatkowej opcji zdrowotnej. W ubezpieczeniach komunikacyjnych oznacza to, że klient może skorzystać z rehabilitacji, specjalistycznej konsultacji, kiedy dane zdarzenie spowoduje jakieś obrażenia czy dolegliwości. W ostatnich dwóch latach spędzamy znacznie więcej czasu w domach. W związku z tym w ubezpieczeniach mieszkań i domów również dodaliśmy element zdrowotny. Kiedy zdarzy się nieszczęśliwy wypadek, to nasz klient może skorzystać z serwisu medycznego, konsultacji, dodatkowej opieki medycznej, aby mógł jak najszybciej wrócić do zdrowia.
Ubezpieczenie kosztów leczenia jest również ważnym elementem ubezpieczeń turystycznych. Ostatnio podróże są mocno utrudnione, czy klienci mogą w związku z tym liczyć na pomoc?
W tym roku już nauczyliśmy się podróżować, respektując nowe uwarunkowania i wymagania. Klienci ufają nam i co roku, jeśli tylko mogą wyjechać, wybierają nasze ubezpieczenia. Dlatego my również dostosowaliśmy do nowych potrzeb klientów zakres ubezpieczenia „Generali, z myślą o podróży". Praktycznie od początku pandemii, mamy w zakresie koszty leczenia i usług assistance, również w związku z Covid-19 – oczywiście do sum ubezpieczenia wybranych przez klienta w umowie ubezpieczenia. A może to być nawet 1 200 000 PLN. Pokrywamy m.in. koszty izolatorium – jeśli jest zalecone i zorganizowane przez służby medyczne danego państwa, w przypadku zachorowania potwierdzonego testem diagnostycznym. Klient może liczyć również, że zorganizujemy i pokryjemy koszt jego transportu przy wykorzystaniu porównywalnego transportu i porównywalnego jego kosztu, jeśli nie mógł skorzystać z wcześniej zaplanowanego transportu, bo np. w terminie swojego lotu przebywał w izolacji. Zapłacimy za test diagnostyczny na Covid-19, który wykaże zachorowanie na Covid-19, a także jeśli jest wymagany przez placówkę medyczną lub lekarza przed udzieleniem pomocy medycznej.