Firma ubezpieczyła w ubiegłym roku ponad 304,7 tys. pojazdów, czyli o ponad 100 tys. więcej (55 proc.) niż w 2010. Firma osiągnęła tym samym o 41 proc. wyższy wzrost niż rynek ubezpieczeń majątkowych.
Największy wpływ na wzrost składki Liberty Direct w 2011 r. miała wysoka sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych. Łącznie wzrost przypisu z tego tytułu osiągnął poziom 52 proc. Przypis składki z OC komunikacyjnego urósł o 59 proc., z tytułu Autocasco o 24 proc., a w przypadku ubezpieczeń dodatkowych takich jak NNW i Assistance o 55 proc., co odzwierciedla rozpoczęcie działalności w kanale multiagencyjnym. W 2011 r. dynamicznie rozwijała się też sprzedaż ubezpieczeń mieszkaniowych - składka z tego tytułu zwiększyła się o 76 proc. w porównaniu do roku 2010.
- Pomimo globalnych zawirowań gospodarczo-ekonomicznych rok 2011 był dla nas bardzo udany. Osiągnęliśmy dużo wyższą dynamikę składki niż rynek, utrzymując równocześnie niskie koszty działalności. Cieszy nas to tym bardziej, ponieważ wysoki wzrost odnotowujemy już kolejny rok z rzędu - komentuje Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct.
Wśród wprowadzonych przez Liberty Direct w 2011 r. rozwiązań technologicznych znalazła się m.in. aplikacja dla agentów umożliwiająca obliczanie składek oraz sprzedaż polis, a także przekazywanie firmie dokumentów oraz zdjęć samochodów. Dzięki niej agent może również on-line sprawdzić ilość i rodzaj sprzedanych polis, a także czy sprzedane polisy zostały opłacone przez Klienta. Firma umożliwiła ponadto klientom otrzymanie dokumentów polisowych formie elektronicznej przyczyniając się tym samym do eliminacji obiegu papieru.
Jest to coraz bardziej popularne wśród klientów rozwiązanie. Blisko 50 proc. osób kupujących ubezpieczenie on-line decyduje się otrzymanie polisy mailem. W przypadku osób zawierających umowy przez telefon - liczba ta sięga 30 proc. Z kolei od 2010 r. Liberty Direct udostępnia klientom e-konto, czyli aplikację umożliwiającą samodzielne zgłaszanie sprzedaży pojazdu, dokonanie płatności za polisę, monitorowanie procesu likwidacji szkody, a także dokupienie dodatkowego ubezpieczenia, czy też ściągnięcie wzorów dokumentów.