Zmiana logo Link4

Kupiony w zeszłym roku przez ubezpieczeniowego giganta lider polskiego rynku direct zmieni swoje logo. Nie będzie ono jednak nawiązywać znaku PZU.

Publikacja: 14.08.2015 11:59

PZU kupiło Link4 od brytyjskiego Royal & Sun Alliance Insurance plc we wrześniu ubiegłego roku. Teraz nowy nabytek zmieni swoje logo.

- W związku ze zmianą właściciela z RSA na PZU musimy zmienić logo, które obecnie wykorzystuje elementy identyfikacji wizualnej RSA. Mamy na to czas do końca roku - mówi "Rzeczpospolitej" Marek Baran, rzecznik Link4.

Z jego informacji wynika, że spółka jest w trakcie opracowywania nowego logo i nowej identyfikacji wizualnej.

- Na pewno zostanie nazwa Link4, która jest trzecią najlepiej rozpoznawaną marką ubezpieczeniową w Polsce i prawdopodobnie kolory w odcieniach fioletu. Nowe logo na pewno nie będzie nawiązywać do logo PZU - zaznacza Baran.

Przetarg, do którego Link4 zaprosił największe agencje w kraju nie jest jeszcze zakończony.

- W tej chwili jesteśmy na etapie badań. Przeprowadzamy je wśród obecnych i potencjalnych klientów, a także agentów. Prosimy ich, by ustosunkowali się do tego, co planujemy zrobić. Kompleksowo testujemy propozycje nowego logo oraz systemu identyfikacji wizualnej. Dzięki opiniowaniu wiemy już, w jakim kierunku będą podążać zmiany - tłumaczy przedstawiciel Link4.

Jak podkreśla firma stara się w  proces rebrandingu angażować także wszystkich pracowników Link4. - Nowe logo to tylko zwieńczenie całego procesu pozycjonowania Link4 jako marki, do której będą przypisane także nowe wartości - dodaje.

Zakup Link4 jest częścią procesu zapoczątkowanego 17 kwietnia 2014 roku. Zawarte wówczas umowy zakładały także przejęcie od RSA Insurance Group plc spółek: litewskiej - Lietuvos Draudimas AB oraz łotewskiej - AAS Balta, a także biznesu estońskiej spółki Codan Forsikring A/S. Łączna kwota transakcji wyniosła ok. 360 mln zł. Finalna cena zapłacona przez PZU za 111,35 mln akcji Link4 wyniosła 91,82 mln euro.

Jak mówiła wówczas cytowana w komunikacie Barbara Smalska, członek zarządu PZU SA, Link4 doskonale uzupełnia biznes PZU, skupiający się głownie wokół tradycyjnych kanałów sprzedaży – sieci agentów, placówek, mniejszych multiagencji oraz brokerów. Zastosowanie strategii dwóch marek pozwoli na oferowanie klientom szerszego pakietu produktów lepiej dopasowanego do ich potrzeb. - Link4 pozostanie marką nowoczesną, skierowaną do ludzi dynamicznych, aktywnie poszukujących atrakcyjnych ofert – mówiła Smalska.

Ubezpieczenia
To już definitywny koniec wojny cenowej na rynku OC. Polisy mocno drożeją
Ubezpieczenia
Kto zapłaci za odbudowę Los Angeles? Firmy ubezpieczeniowe na granicy bankructwa
Ubezpieczenia
Trudny rok za ubezpieczycielami. Ceny polis OC pójdą w górę
Ubezpieczenia
Wypłata w 15 dni - Warta podsumowuje pomoc powodzianom
Ubezpieczenia
Klęski żywiołowe uderzyły w wyniki ubezpieczycieli. Wypłaty ostro w górę