Aktualizacja: 07.02.2019 21:22 Publikacja: 07.02.2019 21:00
Foto: Adobe Stock
Ta wojna zaczęła się w 2018 roku, kiedy Norwegowie zaczęli rozbudowywać swoją atlantycką siatkę. Według firmy analitycznej Airline Network News and Analysis (Anna. Aero) w 2018 roku ceny biletów z portów europejskich do USA i Kanady spadły o 9,1 proc. Statystyczny bilet staniał z 494 do 446 euro za podróż powrotną. Na trasach atlantyckich najdroższa pozostaje Lufthansa, która w 2018 roku obniżyła swoje średnie ceny o 101 euro do 504 euro, za Niemcami znalazły się Air France 471 euro, o 50 euro mniej niż rok wcześniej, kolejna linia w tym rankingu, to British Airways (o 30 euro mniej niż w 2017 r.), dalej KLM (o 11 euro mniej – 455 euro), w tej samej grupie plasuje się także LOT, ale najtańszy jest Norwegian, który w tej sytuacji zdecydował się pójść pod prąd i swoje taryfy podwyższył (z 255,2 euro do 264,53 euro). Na początku Norwegowie oferowali przeloty jeszcze taniej – „goły" bilet, bez dopłat za bagaż, posiłki czy za rezerwację miejsca w samolocie kosztował 80 euro za przelot w jedną stronę.
Obok KDP będzie tańsza oferta. Między Łodzią a Warszawą będzie kursował AeroExpress: co pół godziny, a w szczycie co 15 minut. Ma być podstawowym środkiem transportu między Warszawą, Łodzią i CPK – zapowiada Piotr Rachwalski, członek zarządu CPK.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła przetarg na realizację budowy 16 km drogi ekspresowej S52. To pierwszy odcinek Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (BDI), która ma przyspieszyć podróż na trasie z Krakowa do Bielska-Białej.
Do lotów do Izraela wracają właśnie Wizz Air i linie z Grupy Lufthansy. LOT i większość dużych linii z UE i Bliskiego Wschodu już tam są. Izraelczycy mają tylko kłopot z bezpośrednimi podróżami do USA, bo bilety są bardzo drogie.
Podczas konferencji prasowej po spotkaniu z prezydentem Ukrainy Wołodymyrem Zełenskim premier Donald Tusk ujawnił informacje o rosyjskim zagrożeniu dla światowego lotnictwa. I raczej nie chodziło mu o groźbę zestrzelenie samolotów, przed czym ostrzega EASA.
Łatwy w obsłudze, bezpieczny, uniwersalny. Taki powinien być dobry program księgowy i tym właśnie charakteryzuje się Mała Księgowość. Od wystawiania faktur, przez rozliczanie podatków i składek, po zarządzanie magazynem – wszystkie te zadania znacznie ułatwia nasz program.
Osoby podróżujące pociągami przeżywają dziś koszmar. W nocy z 14 na 15 stycznia niekorzystne warunki atmosferyczne sparaliżowały polską kolej, sieci trakcyjne są oblodzone, a pociągi opóźnione już nawet dziesięć godzin.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Trwają dyskusje jak finansować rozwój infrastruktury transportowej w UE. Ministerstwo Infrastruktury ma skrystalizowane poglądy na potrzeby Polski.
Park logistyczny w sąsiedztwie warszawskiego lotniska zaoferuje 11 tys. mkw. powierzchni. Obiekt ma być gotowy w lecie tego roku.
Obok KDP będzie tańsza oferta. Między Łodzią a Warszawą będzie kursował AeroExpress: co pół godziny, a w szczycie co 15 minut. Ma być podstawowym środkiem transportu między Warszawą, Łodzią i CPK – zapowiada Piotr Rachwalski, członek zarządu CPK.
Do lotów do Izraela wracają właśnie Wizz Air i linie z Grupy Lufthansy. LOT i większość dużych linii z UE i Bliskiego Wschodu już tam są. Izraelczycy mają tylko kłopot z bezpośrednimi podróżami do USA, bo bilety są bardzo drogie.
Rynek drogowych przewozów towarowych kusi inwestorów zyskami. Sztuczna inteligencja walczy o prymat ze spedytorami.
Nowelizacja prawa lotniczego odblokowuje inwestycje w otoczeniu lotnisk. Eksperci mówią o „przełamaniu inwestycyjnego paraliżu”.
Podczas konferencji prasowej po spotkaniu z prezydentem Ukrainy Wołodymyrem Zełenskim premier Donald Tusk ujawnił informacje o rosyjskim zagrożeniu dla światowego lotnictwa. I raczej nie chodziło mu o groźbę zestrzelenie samolotów, przed czym ostrzega EASA.
Branża spodziewa się poprawy koniunktury na rynku magazynowy i powrotu inwestorów do zakupów wraz z malejącą ceną pieniądza.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas