Aktualizacja: 29.10.2019 08:28 Publikacja: 28.10.2019 21:00
Foto: Adobe Stock
W przyszłym roku plany realizacji tej gigantycznej inwestycji mają się skonkretyzować. Jak informuje Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, w pierwszych trzech miesiącach 2020 r. powinno być gotowe studium uwarunkowań geologicznych i środowiskowych, na drugi kwartał przewidziano opracowanie wstępnej koncepcji technicznej, a przed końcem roku zostaną oszacowane koszty budowy połączenia.
Przeszło 90-kilometrowy kanał łączący Odrę z Wisłą i tworzący w ten sposób alternatywną drogę transportową ze Śląska do portów w Szczecinie i Świnoujściu miałby przebiegać w sąsiedztwie Kuźni Raciborskiej, Rybnika, Żor, Tychów i Bierunia. Koszt realizacji gigantycznego przedsięwzięcia byłby zbliżony do nakładów, jakich wymaga rozpoczynająca się budowa nowego Portu Centralnego w Gdańsku.
Powstanie nowa linia kolejowa między Finlandią, Szwecją a Norwegią. Umożliwi szybkie przemieszczanie się wojsk N...
Chiny zapowiedziały duże zniżki stawek celnych na podzespoły lotnicze i silniki do samolotów.
Maroko przeznaczy ponad 5 mld euro na budowę odcinka superszybkiej kolei TGV Rabat-Marakesz w związku z mundiale...
Tylko w tym roku Boeing miał dostarczyć chińskim liniom lotniczym 50 samolotów. Wprowadzenie przez USA zaporowyc...
W obliczu zbliżających się wyborów prezydenckich w Polsce zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest, aby platformy społecznościowe nie zakłócały procesów demokratycznych.
W II kwartale br., a więc lada moment, ma ruszyć nowy program dopłat do rowerów elektrycznych. Z projektu, które...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas