Narodowy włoski przewoźnik znajdował się od maja 2017 pod zarządem komisarycznym, a trudności wywołane przez pandemię dodały się do poważnych problemów finansowych uniemożliwiając realizację planu cesji tej linii prywatnym inwestorom.
Patuanelli powiedział w parlamentarnej komisji transportu, że rząd utworzy na początku czerwca nową firmę, która przejmie 100 proc. linii lotniczej. — Nowa Alitalia zacznie z flotą ponad 90 samolotów wobec obecnie 113 — poinformował i zaprzeczył doniesieniom, jakoby ta flota liczyła 30 sztuk. Dzięki interwencji państwa przewoźnik będzie w stanie nawiązać konkurencję, gdy sytuacja w sektorze poprawi się. — Dotychczas Alitalia była kryształowym wazonem wśród stalowych wazonów. Nowa firma zacznie w takim samym miejscu jak inne linie lotnicze, gdy sektor ponownie wystartuje, a państwo zadecyduje później, czy zachować ją pod swą kontrolą — cytuje Reuter ministra.