Aktualizacja: 06.10.2020 06:17 Publikacja: 05.10.2020 21:00
Kierowcy jeżdżący z aplikacją Bolt czy Uber muszą posiadać już licencję taxi. Ale w tym tygodniu może się to znowu zmienić
Foto: Fotorzepa/ Magda Starowieyska
Od początku października obowiązuje znowelizowana ustawa o transporcie, która zrównuje kierowców wykonujących przewóz osób z taksówkarzami, o ile ci pierwsi będą posiadać licencję i spełnią te same warunki co przedstawiciele tradycyjnej branży taxi. Nowe przepisy miały wreszcie uregulować rynek. Niespodziewanie jednak na dzień przed wejściem w życie tych regulacji Senatu przygotował poprawki do ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu przeciwdziałania społeczno-gospodarczym skutkom Covid-19, które w praktyce zawieszą obowiązek posiadania licencji pośrednika przy przewozie osób do końca br. (takie dokumenty muszą mieć operatorzy aplikacji typu Uber czy Bolt) czy zniosą wprowadzony dopiero obowiązek weryfikacji czy kierowca, do którego jest kierowane zlecenie przewozowe, posiada licencję.
Z przyczyn technicznych 50 proc. floty airbusów w Rosji zostało wyłączonych z eksploatacji. Największe są kłopoty z silnikami. Takie same ma także Wizz Air. Tyle, że Węgrzy mają dostęp do serwisowania. Rosjanie – nie.
Pięć tanich linii lotniczych – Ryanair, Vueling, easyJet, Norwegian i Volotea – zostało ukaranych w Hiszpanii łączną kwotą 179 mln euro za stosowanie nieuczciwych praktyk. Najwięcej zapłacić musi Ryanair.
Szwedzki producent baterii do samochodów elektrycznych oraz wielkoskalowych magazynów energii broni się przed upadkiem. Złożył wniosek o ochronę przed wierzycielami. Firma popadła w olbrzymie problemy finansowe. Spółka potrzebuje 1,2 mld USD.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz należące do Grupy Ryanair linie lotnicze Ryanair Sun (BUZZ) i Ryanair DAC podpisały umowę o wymianie doświadczeń szkoleniowych.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.
Marną sytuację przewoźników drogowych potwierdzają statystyki sprzedaży opon, na które zapotrzebowanie cały czas maleje. Na szczęście spadki wyhamowują.
Brak stałych wpływów i zleceń oraz szybko rosnące koszty prowadzą do popadania firm w długi i coraz słabszej sytuacji finansowej sektora.
Rośnie kolejny duński gigant logistyczny, oferujący żeglugę promową i logistykę kontraktową dla tureckiego przemysłu.
Wraz ze spadkami europejskiej produkcji przemysłowej, urwało się dno na ryku naczep. Popyt kurczy się, co gorsza przyspiesza tempo spadku.
Wymiana tachografów idzie wyjątkowo ospale, firmy transportowe na pewno nie zdążą wymienić urządzeń we wszystkich ciężarówkach.
Organizacja przewoźników, która zarządza systemem TIR ma jasne cele działania. Chce uzyskać dla firm transportowych większe marże kosztem pośredników.
Nadawcy narzekają na bark wolnych samochodów. Giełda ładunków Timocom przewiduje także wzrost stawek. Jednak nie publikuje prognoz na pierwszy kwartał, który historycznie rzecz biorąc jest najsłabszy.
W czwartek po południu nastąpiła poważna awaria systemu e-Toll. Kierowcy w całej Polsce mają problem z dostępem do Internetowego Konta Klienta (IKK) i uiszczeniem opłat w systemie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas