Aktualizacja: 19.02.2021 20:41 Publikacja: 19.02.2021 20:32
Foto: Bloomberg
Do nagłej zmiany stanowiska Brazylii, kraju trzeciego na świecie producenta samolotów, Embraera doszło w czasie, gdy trwa w najlepsze od 16 lat spór o to samo Airbusa i Boeinga oraz Unii ze Stanami, który doprowadził do sankcji i retorsji. Brazylia prowadziła od lat podobny spór, ale na „niższym piętrze” z Kanadą i z jej producentem samolotów, Bombardierem.
W 2017 r. Brazylia złożyła skargę do WTO na subwencjonowanie produkcji samolotów regionalnych CSeries i twierdziła, że Bombardier otrzymał nieuczciwie 3 mld dolarów. Ten spór nigdy jednak nie wykroczył poza przepychanki proceduralne, a w 2018 r. program CSeries przynoszący Kanadyjczykom straty został sprzedany Airbusowi i powstał program A220. Ottawa zaprzeczała, by pomagała firmie z Montrealu.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas