Będzie to bezpośrednia konkurencja dla dwóch przewoźników – Condora i Tuifly. Dotychczas Lufthansa i Condor ściśle ze sobą współpracowały i np. Lufthansa dowoziła Condorowi pasażerów do Frankfurtu, Monachium i Duesseldorfu. Ta współpraca trwała nawet wówczas, gdy Polska Grupa Lotnicza negocjowała z Niemcami przejęcie Condora.
Nie ma to być nowa firma, tylko nowa organizacja, która zajmie się koordynacją wyjazdów turystycznych m.in. z największych portów przesiadkowych Lufthansy — Frankfurtu i Monachium. Ma także nadzorować rejsy turystyczne i będzie blisko współpracowała z touroperatorami i planuje specjalne szkolenia dla personelu. Bo ruch turystyczny bardzo się różni od biznesowego — pisze „Die Welt". — W naszej ofercie będą rejsy z naszych największych centrów przesiadkowych przede wszystkim z Frankfurtu i Monachium do krajów z największymi atrakcjami turystycznymi tak w Europie, jak i w reszcie świata — powiedziała magazynowi „fvw" Heike Birlenbach odpowiadająca w Lufthansie za sprzedaż.