Buzz jest tam na 108. miejscu na 109. sklasyfikowanych, a LOT – na 7. o 4 lokaty niżej, niż rok temu. Na czele listy znalazły się należące do Grupy Lufthansy Brussels Airlines, tuż za nimi Qatar Airways i dalej dwie linie z USA — United Airlines i American Airlines, islandzki Play oraz Austrian Airlines. LOT uzyskały wysoki ogólny wynik 7.84 pkt na 10 możliwych. Linie lotnicze zostały szczególnie wysoko ocenione za obsługę pasażerów (8.44) oraz efektywność rozpatrywania reklamacji (7.5).Brussels Airlines otrzymały ogólną ocenę na poziomie 8.12 pkt.
Czytaj więcej
Prawie 40 rosyjskich linii lotniczych może zostać uziemionych w 2025 roku – ostrzega prezes jednego z zagrożonych przewoźników. Mają one ponad 26 proc. udziału w rynku przewozów.
Jak w rankingu oceniono LOT
Światowy ranking najlepszych i najgorszych linii lotniczych sporządziła kancelaria Air Help wyspecjalizowana w odzyskiwaniu odszkodowań od linii lotniczych.
Linie były oceniane nie tylko za punktualność ( czyli liczyło się opóźnienie nie większe, niż 15 minut), ale i za jakość posiłków podawanych na pokładach oraz ofertę gastronomiczną ogółem, komfort podróży, przyjazność personelu pokładowego, a także efektywność procesów obsługi pasażerów w sytuacjach zakłóceń lotów, w tym szybkość i skłonność do wypłacania odszkodowań.W ankietach przeprowadzonych w 54. krajach, od stycznia do października 2024. wzięło udział ponad 20 tys. pasażerów.
Czytaj więcej
Po 101 latach istnienia w niedzielę, 27 października wyrejestrowane zostały narodowe linie czeskie Czech Airlines (CSA). Wszystkie operacje zostały przeniesione do niskokosztowych Smartwings, z którymi joint venture chce stworzyć LOT.