Ranking najlepszych i najgorszych linii na świecie. Jak oceniono LOT?

LOT znalazł się w czołówce najbardziej punktualnych linii lotniczych na świecie. Z kolei zarejestrowany w Polsce, należący do Grupy Ryanaira Buzz jest na samym końcu rankingu.

Publikacja: 04.12.2024 14:11

LOT znalazł się w czołówce najbardziej punktualnych linii lotniczych na  świecie

LOT znalazł się w czołówce najbardziej punktualnych linii lotniczych na świecie

Foto: Bloomberg

Buzz jest tam na 108. miejscu na 109. sklasyfikowanych, a LOT – na 7. o 4 lokaty niżej, niż rok temu. Na czele listy znalazły się należące do Grupy Lufthansy Brussels Airlines, tuż za nimi Qatar Airways i dalej dwie linie z USA — United Airlines i American Airlines, islandzki Play oraz Austrian Airlines. LOT uzyskały wysoki ogólny wynik 7.84 pkt na 10 możliwych. Linie lotnicze zostały szczególnie wysoko ocenione za obsługę pasażerów (8.44) oraz efektywność rozpatrywania reklamacji (7.5).Brussels Airlines otrzymały ogólną ocenę na poziomie 8.12 pkt.

Czytaj więcej

Rosyjskim liniom lotniczym grożą masowe bankructwa w 2025 roku

Jak w rankingu oceniono LOT

Światowy ranking najlepszych i najgorszych linii lotniczych sporządziła kancelaria Air Help wyspecjalizowana w odzyskiwaniu odszkodowań od linii lotniczych.

Linie były oceniane nie tylko za punktualność ( czyli liczyło się opóźnienie nie większe, niż 15 minut), ale i za jakość posiłków podawanych na pokładach oraz ofertę gastronomiczną ogółem, komfort podróży,  przyjazność personelu pokładowego, a także efektywność procesów obsługi pasażerów w sytuacjach zakłóceń lotów, w tym szybkość i skłonność do wypłacania odszkodowań.W ankietach przeprowadzonych w 54. krajach, od stycznia do października 2024. wzięło udział ponad 20 tys. pasażerów.

Czytaj więcej

Upadła jedna z najstarszych linii lotniczych na świecie. Czesi są niepocieszeni

Jak mówi Tomasz Pawliszyn, szef Air Help ten ranking powinien zachęcić przewoźników do tego, by bardziej się wsłuchiwali w to, co mówią o nich pasażerowie.

Dlaczego linia z Grupy Ryanaira jest tak źle oceniana

Za najgorszą linię lotniczą na świecie został uznany tunezyjski Tunisair. Tuż przed nim, na 108. pozycji zarejestrowany i należący do Grupy Ryanaira — Buzz. Jak to jest możliwe, aby między dwoma liniami latającymi głównie z Polski była aż taka różnica? — Zawinili węgierscy kontrolerzy lotów. 80 proc. naszego letniego rozkładu , to loty na południe (Grecja, Turcja). Co za tym idzie musimy operować w węgierskiej przestrzeni powietrznej. A ta była tego lata jedną z najgorzej zarządzanych w Europie. Nawet Eurocontrol wskazała Węgry jako powód większości opóźnień w Europie, właśnie ze względu na problemy z kontrolerami — tłumaczy „Rzeczpospolitej” Michał Kaczmarzyk, prezes Buzza.

Czytaj więcej

Rekordowa kara dla Lufthansy za odmowę przyjęcia na pokład Żydów

Tyle, że przy ogólnej ocenie Buzza na poziomie 4.45 pkt punktualność została oceniona na 6.2 pkt, natomiast znacznie gorzej , bo tylko 0.1 pkt przyznali pasażerowie tempo i skuteczność uwzględniania reklamacji.

Przed Buzzem, na końcu listy znalazły się Bulgaria Air, tureckie Pegasus Airlines oraz Air Mauritius, rumuński Tarom, indyjskie IndiGo, irlandzki Aer Lingus należący do tej samej grupy lotniczej, co British Airways i hiszpańska Iberia i izraelski narodowy przewoźnik El Al.

Fatalnie wypadły także amerykańskie JetBlue oraz linia członkowska Star Alliance — Air Canada, które nie zmieściły się w pierwszej 50. przewoźników przyjaznych pasażerom.

Buzz jest tam na 108. miejscu na 109. sklasyfikowanych, a LOT – na 7. o 4 lokaty niżej, niż rok temu. Na czele listy znalazły się należące do Grupy Lufthansy Brussels Airlines, tuż za nimi Qatar Airways i dalej dwie linie z USA — United Airlines i American Airlines, islandzki Play oraz Austrian Airlines. LOT uzyskały wysoki ogólny wynik 7.84 pkt na 10 możliwych. Linie lotnicze zostały szczególnie wysoko ocenione za obsługę pasażerów (8.44) oraz efektywność rozpatrywania reklamacji (7.5).Brussels Airlines otrzymały ogólną ocenę na poziomie 8.12 pkt.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Potrzeba sporo czasu, aby PKP Cargo wyszło na plus
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką
Transport
Wiceminister infrastruktury o PLL LOT: Popełniamy czasami błędy, ale je naprawiamy
Transport
W PLL LOT miał być powrót prezesa. Są nowe zmiany personalne
Transport
Kubie zabrakło paliwa lotniczego. Rejsy odwołane, bo rosyjskie dostawy zawiodły
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Transport
LOT po personalnych turbulencjach. Bliski koniec zamieszania?
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska