Bilety kolejowe coraz częściej kupujemy przez internet

Udział kanałów cyfrowych w sprzedaży biletów kolejowych przekroczył 40 procent, a kasy tracą na popularności. Wciąż mocno trzyma się kupowanie biletów w pociągach.

Publikacja: 20.06.2024 14:05

Bilety kolejowe coraz częściej kupujemy przez internet

Foto: Adobe Stock

Urząd Transportu Kolejowego przedstawił najnowsze statystyki dotyczące sprzedaży biletów kolejowych i udziałów poszczególnych kanałów sprzedaży. Rośnie zdecydowanie popularność kanałów cyfrowych (aplikacji i internetowych systemów sprzedaży), spada zaś popularność kas na stacjach i dworcach. Wciąż chętnie kupujemy bilety u konduktorów, a sprzedaż w biletomatach maleje bardzo nieznacznie.

Ogółem w kanałach cyfrowych sprzedano w 2023 r. 42,9 proc. biletów (wzrost o 8 punktów procentowych w stosunku do 2022 r.), w kasach 25,5 proc. (spadek o ok. 3,8 pp), w biletomatach na stacjach 7,7 proc. (mniej o 0,7 pp), a w biletomatach w pociągach 1,1 proc. (bez zmian). U konduktorów kupiono 18,4 proc. biletów (spadek o 2,4 pp). W pozostałych kanałach dystrybucji nabyto 4,5 proc. biletów.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Potężna kara dla Ryanaira za dodatkowe opłaty za bagaż. Oberwały też inne tanie linie
Transport
Bateryjna nadzieja Europy broni się przed upadkiem
Transport
Kontrolerzy lotów z PAŻP polecą w kabinach pilotów Ryanaira
Transport
Pasażer samolotu chciał wysiąść w powietrzu. Skrępowany taśmą klejącą
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
LOT w dobrej kondycji. Ale prezesa chcą odwołać