Aktualizacja: 22.01.2024 06:22 Publikacja: 22.01.2024 03:00
Foto: mat. pras.
Kolej działa kiepsko: jeździ wolniej od samochodów, punktualność jest gorsza niż w ogarniętej wojną Ukrainie, połączeń jest zbyt mało, wiele do życzenia pozostawia komfort podróżowania. Od czego zacznie pan naprawę kolei?
Od przeglądu sytuacji, by uzyskać jasny obraz: co na kolei działa, a co nie. Weźmy opóźnienia: dziś nie mamy dokładnej wiedzy, czyja jest odpowiedzialność. Przykładem niech będzie problem z rozjazdem na stacji Warszawa Zachodnia, po którym jeżdżą setki pociągów dziennie. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe twierdzi, że przyczyną kłopotów są warunki pogodowe, tymczasem problem leży po stronie technicznej w nowym urządzeniu. W listopadzie mamy zawsze zapewnienia o gotowości do zimy, a jak spadnie kilka centymetrów śniegu, to okazuje się, że jesteśmy słabo do takiej sytuacji przygotowani. Jeśli chcemy cokolwiek na kolei naprawiać, to musimy – jak to się mówi – stanąć w prawdzie.
Po kilku miesiącach wakatu na czele Polskiej Grupy Lotniczej na stanowisko jej prezesa został wybrany niezwiązan...
Narodowy przewoźnik zamierza uruchomić tej jesieni nowe połączenie z krajem, który bije w ostatnich latach rekor...
To dokument przyznający związkom zawodowym i pracownikom kolejowej spółki określone uprawnienia. Za zgodną sędzi...
Wraca wyprzedaż w Boeingu. Pozbywając się Digital Aviation Solutions skupiającej producentów nawigacji i instrum...
Zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) mocno zwiększy wydatki. Na 2025 r. zaplanowa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas