Aktualizacja: 07.06.2024 06:21 Publikacja: 07.06.2024 04:30
Teren pod fabrykę można przeznaczyć pod inne inwestycje, ale tak władze samorządowe, jak i Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna wolałyby kontynuować rozpoczety już projekt
Foto: ElectroMobility Poland
Kręci się dalej personalna karuzela w ElectroMobility Poland (EMP). Piotr Regulski, nowy prezes spółki odpowiedzialnej za realizację projektu Izery, został odwołany przez radę nadzorczą po zaledwie dwóch tygodniach urzędowania.
Pełniącym obowiązki ponownie został Paweł Poneta, członek rady nadzorczej EMP i zarazem prezes Tauron Inwestycje, który już czasowo kierował EMP zaraz po zdymisjonowaniu na początku kwietnia Piotra Zaremby, będącego prezesem spółki od 2018 r.
Pogarszająca się kondycja rosyjskiej floty komercyjnej zmusiła władze do poszukiwania nowych rozwiązań. Chcą przekonać kraje, które nie nałożyły na Rosję sankcji, aby im pomogły. Jak na razie bez sukcesów.
Lotnisko Chopina w Warszawie w październiku odprawiło niemal 1,9 mln pasażerów. To o 14,6 proc. więcej niż w ubiegłym roku. I więcej niż prognozował wcześniej port.
Boeing rozpoczął zapowiadane cięcia zatrudnienia od stanu Waszyngton, gdzie pod Seattle mieści się słynna fabryka koncernu. Wypowiedzenia dostało już 438 związkowców, którzy zorganizowali siedmiotygodniowy strajk.
W grudniu 2024 r. zostaną przedstawione szczegóły rozbudowy lotniska Chopina. - Wtedy poinformujemy o przyjętej koncepcji, harmonogramie i kosztach - powiedział PAP Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Uruchomiono gigantyczny port w Chancay w Peru, największy w Ameryce Płd., zbudowany przez Chiny, które masowo inwestują w Ameryce Łacińskiej. Prezydent Xi Jinping i prezydent Peru, Dina Beluarte uczestniczyli w uroczystej inauguracji olbrzymiego portu (nadal w budowie) przez chińskie firmy w Chancay w prowincji Huaral, 80 km na północ od stolicy kraju, Limy. Jest połączony tunelem z autostradą panamerykańską i ze stolicą kraju..
Rada nadzorcza spółki ElectroMobility Poland (EMP) odpowiedzialnej za polski samochód elektryczny Izera odwołała prezesa Piotra Regulskiego — dowiedział się Business Insider. Na stanowisko został wybrany niecały miesiąc temu - 10 maja.
Fabryka ma już wybranego wykonawcę oraz pozwolenie na budowę. Jeśli jednak inwestycja nie ruszy szybko, chiński partner przedsięwzięcia może się z niego wycofać.
Spółka ElectroMobility Poland (EMP) ma pozwolenie na budowę fabryki Izery. Wydał ją prezydent Jaworzna. Zakład ma stanąć na terenie Jaworznickiego Obszaru Gospodarczego (JOG). Uzyskanie pozwolenia na budowę fabryki formalnie umożliwia rozpoczęcie prac budowlanych. Jeszcze w marcu został wybrany wykonawca fabryki – giełdowa spółka Mirbud.
Rząd PiS zapewniał, że przekaże na polski samochód elektryczny Izera 3,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Dokumenty w tej sprawie zostały podpisane przez byłego premiera Mateusza Morawieckiego – pisze Business Insider Polska.
Rada nadzorcza spółki ElectroMobility Poland została odwołana. Utworzona w 2016 roku spółka, która miała odpowiadać za produkcję polskiego auta elektrycznego Izera. Na początku tego miesiąca nadzór nad nią przejęło Ministerstwo Aktywów Państwowych. Teraz powołano nową radę nadzorczą.
Izerę obciąża polityczny związek z PiS, dla którego fabryka elektryków miała głównie propagandowy wymiar.
Kontynuacja przedsięwzięcia przyniesie najwięcej korzyści Chińczykom, którzy – produkując w Jaworznie dwa modele swoich marek – będą mogli wprowadzić je poprzez Polskę na unijne rynki.
Pieniądze z KPO są Polsce potrzebne, co nie znaczy, że nie ma tam projektów dofinansowania inwestycji chybionych albo drugorzędnych. Zamiast na Izerę czy inne propagandowe i PR-owe projekty PiS, lepiej wydać więcej na rozbudowę sieci energetycznych lub na czyste powietrze.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas