Aktualizacja: 29.11.2020 12:07 Publikacja: 29.11.2020 11:57
Foto: Bloomberg
Boeingi 737 MAX zostały uziemione po dwóch katastrofach indonezyjskiego Lion Air 30 października 2018 roku i Ethiopian Airlines 10 marca 2019. Ponieważ powody obu katastrof, w których łącznie zginęło 346 osób, były takie same — zawinił autopilot, który nie współpracował z pilotami na całym świecie od 12 marca 2019 wszystkie MAX-y zostały uziemione. Boeing przez wiele tygodni przekonywał, że przyczyną obu katastrof były błędy pilotów. Z wielkim niesmakiem przyjęto amerykańską linię brony i obwinianie pilotów w Lion Air. Do obrony producenta włączył się nawet prezydent Donald Trump tłumacząc, że do pilotowania tych maszyn potrzebne są wyjątkowe zdolności, których piloci obu linii nie posiadali. Ostatecznie jednak Boeing przyznał się do winy i po 20 miesiącach uziemienia i wielu zmianach w oprogramowaniu i poza nim, maszyny zostały zaakceptowane, jako zdolne do lotów. W tym czasie maszyny wykonały blisko półtora tysiąca lotów testowych trwających łącznie ponad 4,4 tys. godzin.
Już dwa Boeingi przeznaczone dla chińskich linii Xiamen Airlines zamiast na lotnisku w Xiamen wylądowały w Seatt...
Przy każdej kolejnej rundzie rozmów amerykańsko-rosyjskich wraca temat powrotu bezpośrednich połączeń USA-Rosja....
Przywrócone przez Donalda Trumpa wyższe stawki celne na stal i aluminium zwiększą koszty produkcji samolotów i s...
Stany Zjednoczone wprowadzają nowe opłaty portowe dla chińskich statków, tłumacząc to chęcią ożywienia amerykańs...
Pierwszy samolot Boeing, który miał zostać kupiony przez chińskie linie lotnicze, wylądował w niedzielę w ameryk...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas