Aktualizacja: 29.09.2023 06:18 Publikacja: 29.09.2023 03:00
Flota e-hulajnóg przebiła już pułap 100 tys. pojazdów
Foto: Fotorzepa/ Urszula Lesman
Główny gracz branży car-sharingu nad Wisłą, firma Traficar, szykuje się do wejścia w kolejny segment rynku współdzielonej mobilności. Jak się dowiedzieliśmy, operator wypożyczający samochody przez aplikację na celownik wziął biznes najmu elektrycznych hulajnóg na minuty. Z nowymi usługami mógłby ruszyć w przyszłym roku. Z naszych informacji wynika, że w pierwszej kolejności wystartuje w Krakowie.
Pięć tanich linii lotniczych – Ryanair, Vueling, easyJet, Norwegian i Volotea – zostało ukaranych w Hiszpanii łączną kwotą 179 mln euro za stosowanie nieuczciwych praktyk. Najwięcej zapłacić musi Ryanair.
Szwedzki producent baterii do samochodów elektrycznych oraz wielkoskalowych magazynów energii broni się przed upadkiem. Złożył wniosek o ochronę przed wierzycielami. Firma popadła w olbrzymie problemy finansowe. Spółka potrzebuje 1,2 mld USD.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz należące do Grupy Ryanair linie lotnicze Ryanair Sun (BUZZ) i Ryanair DAC podpisały umowę o wymianie doświadczeń szkoleniowych.
Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Przewoźnik właśnie ogłosił kolejne połączenie: od połowy kwietnia poleci na Maltę. To już dziewiąty nowy kierunek w tym roku. Flota jeszcze w 2024 r. ma się zwiększyć do 86 samolotów.
Madryt jest drugą stolicą europejską po Paryżu, która zakazała wypożyczania elektrycznych hulajnóg. Nowe regulacje będą obowiązywać od października - zapowiada burmistrz José Luis Martínez-Almeida.
Rośnie liczba wypadków z udziałem hulajnóg elektrycznych – wynika z policyjnych statystyk. Do końca lipca 2024 r. odnotowano 420 takich zdarzeń, rok wcześniej (w tym samym okresie) było ich 293.
Hulajnogą elektryczną można jechać jezdnią, po której auta jeździć mogą nie szybciej niż 30 km/h, i gdy brakuje drogi dla rowerów, dla pieszych i rowerów oraz pasa dla rowerów - przypomina Agnieszka Światłoń, adwokatka przy Krakowskiej Izbie Adwokackiej.
Operatorzy elektrycznych hulajnóg nie muszą uzyskiwać zezwoleń od gmin, by uruchomić wypożyczalnię.
Władze dzielnicy Praha 1, obejmującej historyczne centrum stolicy Czech, mają dosyć elektrycznych hulajnóg blokujących chodniki i wprowadzają ograniczenia. Nie zakazują jednak jazdy.
Nieprawidłowo zaparkowane hulajnogi elektryczne usuwane są z ulic największych polskich miast, najczęściej na koszt danego operatora.
Około 4 tysiące hulajnóg elektrycznych porzuconych w różnych miejscach Krakowa zostało już odprowadzonych lub odwiezionych do tzw. punktów mobilności. Spada też liczba zgłaszanych do usunięcia jednośladów.
Na skutek wielu skarg i zażaleń na kierujących elektrycznymi hulajnogami, którzy zagrażali bezpieczeństwu pieszych, Paryż jako pierwsze europejskie miasto wprowadziło zakaz wynajmu tych jednośladów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas