Nielegalne części do samolotów. Sąd sprawdza dostawcę

Brytyjska firma AOG Technics sprzedawała części do silników CFM56 i CF6 produkowanych przez CFM Int'l do airbusów i boeingów nie zatwierdzone przez urząd lotnictwa FAA na podstawie sfałszowanych dokumentów. Liczba samolotów, które trzeba wycofać z użytku do sprawdzenia wynosi już 96. Sprawa jest już w sądzie w Londynie.

Publikacja: 24.09.2023 14:57

Nielegalne części do samolotów. Sąd sprawdza dostawcę

Foto: Luke Sharrett/Bloomberg

Producent silników lotniczych, spółka CFM International poinformowała na pierwszej sesji sądu High Court w Londynie, że firma AOG Technics zajmująca się dystrybucją mogła sprzedać tysiące komponentów silników ze sfałszowanymi zaświadczeniami ich pochodzenia. Prawnik spółki General Electric i firmy Safran oświadczył, że pozwany dystrybutor „uruchomił świadomy, nieuczciwy i skomplikowany plan oszukania na skalę przemysłową rynku fałszywymi dokumentami”. CFM i jej partnerzy w zakresie silników mają „dokumenty potwierdzające, że tysiące części do silników odrzutowych sprzedano liniom lotniczym używającym samoloty z silnikami powodów”.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
NATO nie pojedzie koleją. Rail Baltica poważnie opóźniona
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii