Nielegalne części do samolotów. Sąd sprawdza dostawcę

Brytyjska firma AOG Technics sprzedawała części do silników CFM56 i CF6 produkowanych przez CFM Int'l do airbusów i boeingów nie zatwierdzone przez urząd lotnictwa FAA na podstawie sfałszowanych dokumentów. Liczba samolotów, które trzeba wycofać z użytku do sprawdzenia wynosi już 96. Sprawa jest już w sądzie w Londynie.

Publikacja: 24.09.2023 14:57

Nielegalne części do samolotów. Sąd sprawdza dostawcę

Foto: Luke Sharrett/Bloomberg

Producent silników lotniczych, spółka CFM International poinformowała na pierwszej sesji sądu High Court w Londynie, że firma AOG Technics zajmująca się dystrybucją mogła sprzedać tysiące komponentów silników ze sfałszowanymi zaświadczeniami ich pochodzenia. Prawnik spółki General Electric i firmy Safran oświadczył, że pozwany dystrybutor „uruchomił świadomy, nieuczciwy i skomplikowany plan oszukania na skalę przemysłową rynku fałszywymi dokumentami”. CFM i jej partnerzy w zakresie silników mają „dokumenty potwierdzające, że tysiące części do silników odrzutowych sprzedano liniom lotniczym używającym samoloty z silnikami powodów”.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Transport
Amerykanie boją się wsiadać do samolotów. Musk i katastrofy zrobiły swoje
Transport
Nowe szczegóły katastrofy na Morzu Północnym. Kapitan to Rosjanin
Transport
Brazylijski Embraer ma plany dla Polski. Ale LOT i MON muszą zrobić zakupy
Transport
Płonie amerykański tankowiec z paliwem dla armii. Staranował go kontenerowiec
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Transport
Niemcy apelują do pasażerów: nie jedźcie na lotnisko
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń