Aktualizacja: 13.03.2025 10:38 Publikacja: 06.07.2023 08:15
Po sukcesie połączenia Nowy Jork-Londyn tani amerykański przewoźnik JetBlue chce zrobić to samo na trasie do Paryża
Foto: Bloomberg
JetBlue ogłosił swe plany dotyczące połączeń przez Atlantyk w 2019 r. na Lotniczym Forum w Paryżu. Dwa lata później uruchomił pierwsze połączenie do Londynu, teraz ma już 5 lotów dziennie (trzy z N. Jorku, dwa z Bostonu) i chce przyspieszyć wchodzenie do Europy, zaczynając od Francji. Z początkiem lipca linia uruchomiła pierwsze regularne połączenie z Nowego Jorku do Paryża.
Prezes Robin Hayes przebywający z tej okazji we Francji przedstawił dziennikowi „La Tribune” plany linii, praktycznie nieznanej w Europie. Ceny biletów zależą od taryfy i różnych warunków (termin zakupu, możliwość zwrotu pieniędzy w razie rezygnacji w ostatniej chwili), natomiast w każdym przypadku obejmują serwis na pokładzie: posiłki, rozrywkę, dostęp do szybkiego internetu. Pasażer nic nie dopłaca ani w klasie ekonomicznej (114 miejsc) ani w biznesie (24 miejsca) w samolocie A321neo LR/XLR o wydłużonym zasięgu.
Dwie katastrofy i coraz częściej pojawiające się informacje o niedociągnięciach w branży lotniczej zaniepokoiły Amerykanów. Kiedy do głosu doszedł jeszcze Elon Musk i zaatakował kontrolerów lotów, mieszkańcy USA naprawdę zaczęli się bać latania.
Aresztowany kapitan kontenerowca, który staranował amerykański tankowiec z paliwem dla armii USA, jest Rosjaninem. Wśród załogi też jest wielu Rosjan. W ładowniach kontenerowca była śmiertelna trucizna. W śledztwie wychodzą nowe, zastanawiające szczegóły katastrofy.
Do Polski przyjechało całe kierownictwo Embraera. Powody tej wizyty są dwa. Lada dzień LOT zdecyduje, czy wybierze samolot regionalny Embraera E2, czy jednak Airbusa A220. A w tle są jeszcze zakupy resortu obrony.
Portugalski kontenerowiec Solong staranował amerykański tankowiec MC Stena Immaculate, zacumowany u wybrzeży Wielkiej Brytanii. Tankowiec stanął w płomieniach, zapalił się też kontenerowiec. Do szpitali trafiły 32 osoby, jedna jest uznana za zaginioną. Tankowiec przewoził paliwo dla armii USA. To druga taka sytuacja w ciągu trzech dni.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Ponad pół miliona pasażerów ucierpi dzisiaj z powodu masowego strajku na niemieckich lotniskach. W 11 portach wszystkie samoloty zostały na ziemi. A protest dopiero się rozkręca. I bardzo prawdopodobne są kolejne strajki.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
W lutym, najkrótszym miesiącu w roku, Lotnisko Chopina odprawiło prawie 1,6 mln pasażerów. To o ponad 1,5 tys. więcej niż w styczniu 2025 r. i o 11,2 proc. więcej niż w lutym 2024. Doskonałe są także wyniki cargo.
Dwie katastrofy i coraz częściej pojawiające się informacje o niedociągnięciach w branży lotniczej zaniepokoiły Amerykanów. Kiedy do głosu doszedł jeszcze Elon Musk i zaatakował kontrolerów lotów, mieszkańcy USA naprawdę zaczęli się bać latania.
Przewoźnicy z coraz większą desperacją domagają się obniżenia ustawowych kosztów prowadzenia działalności. Wskazują, że nie są konkurencyjni na europejskim rynku.
Elektryfikacja transportu wymaga sporych inwestycji. Producenci sięgają do kieszeni przewoźników.
Emil Domeracki wchodzi do Walter Herz jako partner i udziałowiec. Będzie odpowiedzialny za grunty inwestycyjne.
Państwo dofinansowuje budowę ładowarek, sieci zasilających oraz zakup elektrycznych ciężarówek.
Kolejarze szykują się na dobry rok, powraca popyt na przewozy intermodalne w portach morskich i lądowych.
Ponad pół miliona pasażerów ucierpi dzisiaj z powodu masowego strajku na niemieckich lotniskach. W 11 portach wszystkie samoloty zostały na ziemi. A protest dopiero się rozkręca. I bardzo prawdopodobne są kolejne strajki.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas