Aktualizacja: 07.12.2020 09:01 Publikacja: 06.12.2020 21:49
Polska, obok Niemiec i Holandii, należy do największych europejskich rynków elektrycznych autobusów
Foto: materiały prasowe
W pierwszych trzech kwartałach 2020 r. producent z Bolechowa pod Poznaniem, należący od dwóch lat do hiszpańskiego CAF, sprzedał we Francji, Hiszpanii, Niemczech, Polsce i we Włoszech łącznie 242 autobusy Urbino Electric. Na rynku włoskim udziały Solarisa w nowo dostarczonych e-busach sięgnęły 83 proc., w Niemczech – 43 proc. W Polsce Solaris całkowicie zdominował rynek z tegorocznym udziałem na poziomie 96 proc.
Ale rośnie także znaczenie innych fabryk, w tym wrocławskich zakładów Volvo Buses. Autobusy całkowicie elektryczne produkowane są tam od 2017 r. – Wrocław jest w tej chwili europejskim centrum kompetencyjnym Volvo i naszą jedyną fabryką w Europie. Autobusy Volvo są tu nie tylko w całości produkowane, ale też projektowane przez kilkuset polskich inżynierów – mówi Marek Gawroński, wiceprezes Volvo Polska ds. relacji z sektorem publicznym.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas