Duże spółki inwestują w logistykę morską

Przez krajowe porty firmy eksportują i importują coraz więcej surowców i produktów. W związku z tym muszą też więcej inwestować w infrastrukturę.

Publikacja: 19.05.2023 03:00

Duże spółki inwestują w logistykę morską

Foto: Adobe Stock

Bez sprawnie działającej infrastruktury portowej nie mogłaby rozwijać się grupa Orlen. Koncern drogą morską eksportuje m.in. bitumen i propylen. Z kolei głównymi produktami importowanymi są ropa, LPG i LNG. Do tego dochodzą dostawy produktów rafineryjnych, komponentów do produkcji paliw i biokomponentów oraz paliw gotowych. „Import tych paliw drogą morską ma szczególne znaczenie m.in. w czasie planowanych i nieplanowanych postojów remontowych rafinerii, umożliwiając zabezpieczenie popytu w tym czasie” – twierdzi zespół prasowy Orlenu. Podaje, że w związku z realizowaną strategią odejścia od importu surowców energetycznych z Rosji znaczenie dostaw morskich wzrosło.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
CPK ogłosi w tym roku przetargi warte 30 mld zł
Transport
Aplikacje generują ponad 70 proc. kursów taksówek
Transport
Rosji brakuje samolotów pasażerskich. Panika na Kremlu
Transport
Na tym bardzo zależy Kremlowi. Chce zniesienia sankcji USA na jedną firmę
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Transport
Rosjanie przestają kupować nowe auta. Dealerzy zamykają salony