PKP Intercity wyda 7 mld złotych na nowe pociągi

Do ponad 4,5 mld zł wzrosła wartość inwestycji w tabor realizowanych obecnie przez PKP Intercity. Na największy w historii program inwestycyjny spółka ma przeznaczyć 7 mld zł.

Aktualizacja: 08.12.2020 10:17 Publikacja: 08.12.2020 08:09

PKP Intercity wyda 7 mld złotych na nowe pociągi

Foto: Bloomberg

Po jego zakończeniu pociągi przewoźnika będą zestawione w blisko 80 proc. z nowego lub zmodernizowanego taboru. Ponadto 94 proc. składów zostanie wyposażonych w klimatyzację, a w co najmniej 77 proc. z nich będzie dostępny bezprzewodowy internet.

W ostatnich miesiącach Intercity odebrało 30 nowoczesnych lokomotyw elektrycznych Griifin, wyprodukowanych przez Newag w ramach podpisanej w maju 2018 r. i rozszerzonej we wrześniu ubiegłego roku umowy wartej 551 mln zł. Z końcem listopada spółka zakończyła także odbiory 125 bezprzedziałowych wagonów zmodernizowanych przez bydgoską Pesę i ZNTK z Mińska Mazowieckiego. Wartość całego kontaktu kontraktu to blisko 470 mln zł brutto. Pesa modernizuje wagony dla Intercity jeszcze w ramach dwóch umów. Obejmują one unowocześnienie łącznie 80 pojazdów z opcją na dodatkowe 40, z której przewoźnik skorzystał w 2018 roku. W ramach trzech umów PESA dostarczy więc łącznie 245 zmodernizowanych wagonów. Wszystkie kontrakty są dofinansowane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii
Transport
Konflikt Indii z Pakistanem. Mnóstwo lotów odwołanych bądź wydłużonych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem