Rosyjskie linie lotnicze borykają się z niedoborem świec zapłonowych do rosyjsko-francuskich silników SaM146 do samolotów Suchoj Superjet 100 (SSJ100). Może to doprowadzić do częściowego lub całkowitego wstrzymania lotów SSJ100 pisze gazeta RBK, powołując się na źródła w sześciu rosyjskich liniach lotniczych.
IrAero powiedział RBK, że firma ma kilka zapasowych świec zapłonowych, a intensywność lotów na SSJ100 jeszcze nie spada. Brak świec zgłosiła już linia Azimut Airlines. Według Pawła Udoda prezesa zarządu przewoźnika, liniom zaproponowano kilka opcji rozwiązania problemu, ale liczba godzin lotu SSJ100 w lecie nie zostanie zwiększona, dopóki nie przejdą certyfikacji. Źródła RBK w Jakucji podały, że firma nie ma nowych świec, ale przewoźnik powinien mieć wystarczającą ilość starych do końca 2023 roku.
Czytaj więcej
United Aircraft Corporation (UAC), rosyjska państwowa firma lotnicza, wycofuje się z programu produkcji i serwisowania Sukhoi Superjet 100. Zastąpi ją Markab Capital ze Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA).
W połowie lutego pismo do ministerstwa przemysłu i handlu w sprawie problemu z brakiem świec zapłonowych wysłał zastępca dyrektora generalnego IrAero Władimir Panfiłow. W liście Panfiłow zauważył, że brak świec zagraża realizacji programu lotów.
Sytuacja może doprowadzić do ryzyka częściowego zawieszenia lotów na SSJ100 "w niedalekiej przyszłości i stopniowego całkowitego wstrzymania lotów całej floty samolotów".