Jednym z dwóch strategicznych celów grupy PKP Cargo jest zajęcie do końca tego roku pierwszej pozycji na obszarze Trójmorza i na unijnych trasach Nowego Jedwabnego Szlaku (Chiny–UE) – pod względem pracy przewozowej i masy przetransportowanych koleją ładunków.
W następnych latach ta pozycja ma być jeszcze mocniejsza. Nowy Jedwabny Szlak, ze względu na wojnę w Ukrainie i sankcje nakładane na Rosję i Białoruś, stracił jednak nieco na znaczeniu. Z tego powodu grupa chce przede wszystkim prowadzić ekspansję na obszarze Trójmorza. – Mamy duże atuty, np. w postaci naszej spółki zależnej PKP Cargo International, która rozwija działalność w państwach środkowej Europy. Zakładamy stopniowe zwiększanie udziałów w rynku na terenie Trójmorza – informuje Dariusz Seliga, prezes PKP Cargo. Dodaje, że obecnie grupa (poza Polską) najdynamiczniej działa na terenie Czech, gdzie ma około 8-proc. udział w rynku, oraz na Słowacji i w Słowenii.