Aktualizacja: 05.11.2024 16:20 Publikacja: 10.12.2022 16:16
Foto: Bloomberg
To zmniejszyło ilość śmieci trudnych do recyklingu oraz ograniczyło spalanie paliwa, które często już ma domieszkę przetworzonej biomasy. Przewoźnicy nie są jednak w stanie poradzić sobie z problemem żywności, jaką pasażerowie zostawiają po niezjedzonym do końca posiłku. Niektóre linie lotnicze, głównie z oszczędności i chęci zapewnienia sobie dodatkowych przychodów, skasowali darmowe poczęstunki na pokładach. Tłumaczono, że wreszcie pasażerowie będą mogli wybrać sobie to, na co mają ochotę z płatnego serwisu. Posiłki zostały tylko na rejsach długodystansowych. Efekt jest taki, że popyt na płatny catering jest niewielki, pasażerowie nie jedzą nic, albo własne kanapki, a na rejsach długich zostawiają to, co im nie smakowało z oferty „kurczak czy makaron”, nietknięte zapakowane pieczywo, masło, sery, konfitury.
Francuski przewoźnik Air France zawiesił trasy przelotowe nad Morzem Czerwonym. To kolejna przestrzeń powietrzna, gdzie zrobiło się niebezpiecznie.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Kierowcy i piesi omijają opuszczone zapory, ignorują znak stop i sygnalizację świetlną przez przejazdem. Na trzech testowanych przejazdach w ciągu jednego roku aż 6 tys. razy nie zatrzymano się na czerwonym świetle.
Większością 59 proc. głosów 33 tys. mechaników Boeinga przyjęła poprawioną ofertę zarządu. Strajk trwał 52 dni i kosztował Boeinga 100 mln utraconych przychodów dziennie.
W przyszłym roku finansowym Ryanairowi nie uda się przewieźć prognozowanej wcześniej liczby pasażerów. Dobra wiadomość dla pasażerów jest taka, że ceny biletów w ostatnim kwartale tego roku będą niższe niż latem.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla.
Sklepy zrobiły zapasy elektrycznych rowerów, ale popyt całkowicie wyhamował w oczekiwaniu na dopłaty. Dopłat jednak nie będzie, bo NFOŚiGW nie dostał zgody na sfinansowanie ich z Funduszu Modernizacyjnego.
Francuski przewoźnik Air France zawiesił trasy przelotowe nad Morzem Czerwonym. To kolejna przestrzeń powietrzna, gdzie zrobiło się niebezpiecznie.
Francuskie Biuro Badania Katastrof w Ruchu Lądowym BEA-TT ujawniło w raporcie przyczynę pożaru dwóch elektrycznych autobusów w Paryżu. Będą zmiany w przepisach homologacyjnych.
Na dworcach kolejowych, w terminalach cargo oraz w pociągach rozpoczęły się testy urządzenia, które wykrywa nawet śladowe ilości materiałów wybuchowych.
Od przyszłego roku przewoźnicy zapłacą wyższe myto. Rząd doliczy opłaty za emisje CO2. Karne myto ma zachęcić do zakupu elektrycznych ciężarówek.
W przyszłym roku finansowym Ryanairowi nie uda się przewieźć prognozowanej wcześniej liczby pasażerów. Dobra wiadomość dla pasażerów jest taka, że ceny biletów w ostatnim kwartale tego roku będą niższe niż latem.
Sklepy zrobiły zapasy elektrycznych rowerów, ale popyt całkowicie wyhamował w oczekiwaniu na dopłaty. Dopłat jednak nie będzie, bo NFOŚiGW nie dostał zgody na sfinansowanie ich z Funduszu Modernizacyjnego.
Airbus Aeroflotu lecący do Turcji został zmuszony do zawrócenia na lotnisko Szeremietiewo po włączeniu się automatycznego czujnika spadku ciśnienia. To kolejna groźna awaria samolotu rosyjskich linii w tym roku. W 2023 r takich zdarzeń było blisko 700. Od wojny Putina Rosja jest obok Bhutanu, Demokratycznej Republiki Konga i Liberii najniebezpieczniejszym krajem do lotów cywilnych.
Przemysł i spedytorzy domagają się dopuszczenia do ruchu w Polsce długich zestawów. Ministerstwo Infrastruktury nie mówi „nie”.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas