Lufthansa zważyła pasażerów. Zaskakujące wyniki

We współpracy z Europejską Agencją Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) niemieckie linie Lufthansa przez kilka tygodni na 6 europejskich lotniskach ważyły pasażerów. Oczywiście za ich zgodą. I co się okazało?

Publikacja: 13.11.2022 10:11

Lufthansa zważyła pasażerów. Zaskakujące wyniki

Foto: Bloomberg

Wbrew wszelkim opiniom i wynikom innych badań w tym danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wskazujących na to, jak szybko Europejczycy tyją, okazało się, że pasażerowie średnio ważą praktycznie tyle samo, co w 2008 roku. Wtedy po raz pierwszy takie badanie zostało przeprowadzone. Łączna waga wszystkiego co znajduje się na pokładzie samolotu i w luku bagażowym jest niezbędną informacją do wyważenia samolotu i ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa lotu. Także od tego zależy m.in. ilość paliwa, jaką kapitan decyduje się zatankować.

„Z drugiej strony, biorąc pod uwagę stały rozwój lotnictwa w ciągu ostatnich kilku dekad – zwłaszcza wraz z pojawieniem się tanich linii lotniczych – oczekuje się, że podróże lotnicze w krótkim czasie będą służyć większej i bardziej zróżnicowanej grupie spektrum ludzi.” czytamy w komentarzu do wyników badania. Czyli — w podtekście— ta waga może się zmienić. Czyli raczej wzrośnie.

Lufthansa Consulting, która przeprowadziła analizę wyników podkreśla również, że na najnowsze badanie, przeprowadzone w sezonie zimowym w lutym-marcu i letnim w czerwcu-lipcu, mogła mieć wpływ pandemia. Analitycy sugerują, że niepewność ekonomiczna i koszty biletów mogły „znacząco” zniechęcić „populację najbardziej wrażliwą ekonomicznie” do latania.

„Ogólnie rzecz biorąc, ta populacja może być mniej zainteresowana nawykami żywieniowymi” – czytamy w komentarzu.

Lufthansa przeprowadziła ankietę wśród 4164 pasażerów -wolontariuszy wraz z ich bagażem podręcznym i zebrała prawie 2 miliony zestawów danych dotyczących bagażu rejestrowanego w Atenach, Brukseli, Kopenhadze, Mediolanie , Monachium i Sofii.

Analiza wykazała, że pasażerowie płci męskiej mieli średnią wagę 82,2 kg, pasażerki płci żeńskiej – 67,5 kg.

W połączeniu ze średnimi danymi dotyczącymi bagażu podręcznego, średnia waga mężczyzn i kobiet wynosiła odpowiednio 90 kg i 75 kg. Oznacza to, że waga bagażu podręcznego wzrosła w tym czasie o 1,5 kg , ale bagaż rejestrowany zrobił się lżejszy o 0,8 kg. Analiza wykazała również, że mężczyźni zabrali ze sobą o 0,2 kg więcej bagażu podręcznego niż kobiety, zaś walizki pasażerów latających przewoźnikami tradycyjnymi ważyły o 0,8 kg więcej niż osób podróżujących liniami niskokosztowymi.

We wnioskach do analizy badania EASA stwierdziła, że średnia waga dorosłego pasażera plus bagaż podręczny wynosi 84 kg – zgodnie z obowiązującymi przepisami. Natomiast biorąc pod uwagę potencjalny wpływ pandemii, przejście na pracę zdalną i konflikt na Ukrainie, EASA powtórzy badanie za pięć lat.

Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w USA, gdzie pasażerowie tyją na potęgę. Kilka dni temu United Airlines poinformowały, że na pokładzie każdego samolotu zablokują do 30 kwietnia 2023 (czyli na cały sezon zimowy) 6 foteli środkowych, właśnie z powodu zwiększonej wagi pasażerów .

Przewoźnik zrobił to po zaleceniu regulatora rynku (FAA), który wymaga od linii lotniczych wprowadzenia limitu wagi samolotów. Oficjalnie chodzi o to, że zimą, ze względu na grubszą i cięższą odzież, pasażerowie ważą więcej. Średni amerykański pasażer płci męskiej waży 93 kg, a kobieta 83 kg. Do tego dodawane jest jeszcze 2,2 kg na zimową odzież. I są to wyliczenia z 2018 roku, a podczas pandemii Amerykanie zdecydowanie utyli i jak wynika z badań American Psychological Association, może to być średnio nawet o 13 kg.

Wbrew wszelkim opiniom i wynikom innych badań w tym danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wskazujących na to, jak szybko Europejczycy tyją, okazało się, że pasażerowie średnio ważą praktycznie tyle samo, co w 2008 roku. Wtedy po raz pierwszy takie badanie zostało przeprowadzone. Łączna waga wszystkiego co znajduje się na pokładzie samolotu i w luku bagażowym jest niezbędną informacją do wyważenia samolotu i ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa lotu. Także od tego zależy m.in. ilość paliwa, jaką kapitan decyduje się zatankować.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Wizerunkowy problem Airbusa. Przez ogień w silniku Rolls-Royce'a
Transport
Piotr Wyborski, PKP PLK: Do 17 mld zł rocznie będzie wydawać kolej na inwestycje w infrastrukturę
Transport
LOT w trójce zainteresowanych przejęciem czeskich linii lotniczych Smartwings
Transport
ICAO: Podróże samolotem bezpieczniejsze, choć nadal dochodzi do tragedii
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Transport
PKP Cargo składa zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez Jacka Sasina
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki