Finnair ma zysk operacyjny. Ale jest daleki od optymizmu

W III kwartale fiński Finnair zarobił na lataniu 35,2 mln euro. Prezes przewoźnika, Topi Manner jednak ostrzega przed optymizmem.

Publikacja: 30.10.2022 16:37

Finnair ma zysk operacyjny. Ale jest daleki od optymizmu

Foto: Adobe Stock

Po pierwsze i tak linia miała straty, bo jej wynik obciążają koszty operacji, zwłaszcza wysokie ceny paliwa, a po drugie nic nie wskazuje, aby warunki na rynku miały się zmienić w przyszłym roku.

Lufthansa, Austrian i Brussels Airlines są o wiele bardziej pozytywnie nastawione. — Dla nas kryzys się już skończył — mówił prezes Grupy LH, Carsten Spohr. I zapowiada, że w przyszłym roku latem na trasy wrócą Airbusy 380. — Zysk operacyjny, to tylko efekt wyzwolonego letniego popytu — mówi prezes Finnaira, który jest bardzo powściągliwy w okazywaniu zadowolenia z krótkotrwałej hossy. — Niestety jest tak, że nasz wynik za cały rok będzie znacząco negatywny. I to już po raz trzeci z rzędu — dodaje. Powody gorszych prognoz, to drożejące paliwo, ograniczenie podaży miejsc o 30 proc. w ostatnim kwartale 2022 i konieczność rezygnacji z najbardziej dochodowych połączeń. Strat nie zrównoważy wypożyczenie samolotów z załogami innym liniom lotniczym, co pomogłoby korzystanie z 80 proc. floty.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Co drugi airbus w Rosji został na ziemi. Trudna zima w lotnictwie
Transport
Potężna kara dla Ryanaira za dodatkowe opłaty za bagaż. Oberwały też inne tanie linie
Transport
Bateryjna nadzieja Europy broni się przed upadkiem
Transport
Kontrolerzy lotów z PAŻP polecą w kabinach pilotów Ryanaira
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Pasażer samolotu chciał wysiąść w powietrzu. Skrępowany taśmą klejącą