Aktualizacja: 24.11.2024 23:16 Publikacja: 21.09.2022 14:53
Foto: Adobe Stock
To w Turcji właśnie rosyjscy piloci linii pasażerskich szkolili się i otrzymywali licencję na pracę w kokpicie akceptowaną przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). W Rosji takich możliwości nie ma. Ale 20 września największe tureckie centrum szkoleniowe, Turkish Airlines Training Center, odmówiło Rosjanom dostępu do symulatorów. Jak podaje „Aviatorshina”, lotniczy kanał na Telegramie, zakaz szkolenia Rosjan obowiązuje od 16 września.
Wszystkie zatwierdzone przez EASA organizacje szkolenia pilotów, w tym Turkish Airlines Training Center, muszą przestrzegać przepisów Komisji Europejskiej, mimo że Turcja nie jest krajem członkowskim UE. Jak informuje EASA, po ostatniej nowelizacji dwóch rozporządzeń Komisji Europejskiej, które weszły w życie pod koniec sierpnia 2022 r., zakazane jest świadczenie jakichkolwiek usług na rzecz „dowolnej osoby fizycznej lub prawnej, podmiotu lub organu w Rosji” lub „do wykorzystania w Rosji”. Szkolenie może być dozwolone, jeśli odbywa się w celu późniejszej obsługi samolotu nierosyjskiego, tj. jeśli uczeń lub kandydat jest m.in. skierowany do latania jako pracownik linii lotniczych w którymś z krajów Unii Europejskiej.
Z przyczyn technicznych 50 proc. floty airbusów w Rosji zostało wyłączonych z eksploatacji. Największe są kłopoty z silnikami. Takie same ma także Wizz Air. Tyle, że Węgrzy mają dostęp do serwisowania. Rosjanie – nie.
Pięć tanich linii lotniczych – Ryanair, Vueling, easyJet, Norwegian i Volotea – zostało ukaranych w Hiszpanii łączną kwotą 179 mln euro za stosowanie nieuczciwych praktyk. Najwięcej zapłacić musi Ryanair.
Szwedzki producent baterii do samochodów elektrycznych oraz wielkoskalowych magazynów energii broni się przed upadkiem. Złożył wniosek o ochronę przed wierzycielami. Firma popadła w olbrzymie problemy finansowe. Spółka potrzebuje 1,2 mld USD.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz należące do Grupy Ryanair linie lotnicze Ryanair Sun (BUZZ) i Ryanair DAC podpisały umowę o wymianie doświadczeń szkoleniowych.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.
Chorwacja dzięki pięknej i różnorodnej przyrodzie, wspaniałym zabytkom, kulturze i atrakcjom oferuje niezapomniane doświadczenia przez cały rok. Magiczna przedświąteczna atmosfera zimą, aktywności na świeżym powietrzu wiosną, błogi relaks latem czy delektowanie się bogactwem smaków jesienią, to tylko niektóre z wielu interesujących propozycji na ciekawe spędzenie czasu w Chorwacji.
Choć to z reguły straż miejska sama z siebie usuwa porzucone, stare i zniszczone samochody z ulic, to w Łodzi mieszkańcy zdecydowali, by miasto uprzątnęło wraki w ramach Budżetu Obywatelskiego 2025. Oznacza to, że straż miejska dostanie na ten cel dodatkowe pieniądze.
Program powrotu, po ponad 50 latach, Amerykanów na Księżyc notuje opóźnienia. Zapowiada się pasjonujące starcie z Chinami.
Elitarne grono dzieł sztuki, które sprzedano na aukcji za kwotę co najmniej 100 milionów dolarów, powiększyło się o kolejną pracę. Wszystko za sprawą licytacji w domu aukcyjnym Christie's.
Prezydent Turcji Recep Tayyip Erdogan i jego rosyjski odpowiednik Władimir Putin przeprowadzili rozmowę telefoniczną, która poświęcona była współpracy ich krajów.
Cybernetyczne ataki na banki skandynawskie dokonywane prawdopodobnie przez hakerów związanych z Rosją są największym zagrożeniem dla stabilizacji finansowej w regionie - stwierdził w wywiadzie dla Bloomberga nowy wiceprezes banku centralnego Danii, Ulrik Nodgaard.
Z przyczyn technicznych 50 proc. floty airbusów w Rosji zostało wyłączonych z eksploatacji. Największe są kłopoty z silnikami. Takie same ma także Wizz Air. Tyle, że Węgrzy mają dostęp do serwisowania. Rosjanie – nie.
AI może mocno namieszać w wymiarze sprawiedliwości. Technologia ta ma bowiem olbrzymi potencjał, by wspomagać prawników, czy sędziów, a być może w przyszłości i wydawać wyroki.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas