Lotnisko w Amsterdamie zapłaci za chaos. Na co mogą liczyć pasażerowie?

Wszystkim pasażerom, którzy mieli ważne bilety na wylot z amsterdamskiego portu Schiphol między 23 kwietnia a 11 sierpnia 2022, a spóźnili się na samolot z powodu niewydolności kontroli bezpieczeństwa, zostanie wypłacone odszkodowanie.

Publikacja: 12.08.2022 13:38

Kolejka do kontroli bezpieczeństwa na lotnisku Schiphol w Amsterdamie

Kolejka do kontroli bezpieczeństwa na lotnisku Schiphol w Amsterdamie

Foto: Fotorzepa/ Urszula Lesman

Potencjalni pasażerowie czekali wtedy na przejście do kontroli bezpieczeństwa nawet po 5-6 godzin i często samoloty odlatywały bez nich. Linie lotnicze w takich przypadkach nie uznają reklamacji.

Wcześniej wniosek o rekompensatę od największego holenderskiego lotniska wystąpiły linie KLM. To pierwszy taki przypadek w Europie, że port lotniczy jest gotowy do wyrównania strat pasażerom. Tyle, że Schiphol zrobiło to pod naciskiem holenderskiej stacji radiowej MAX oraz rzecznika praw obywatelskich.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Transport
Potężne opóźnienia pociągów. Kolej sparaliżowana przez warunki pogodowe
Transport
Powstanie nowy odcinek drogi ekspresowej S8. Ważny fragment trasy z Wrocławia
Transport
Ryanair nie odpuszcza awanturom w samolotach. Domaga się interwencji Brukseli
Transport
Warszawskie autobusy miejskie z rosyjskim partnerem. W tle omijanie sankcji
Transport
Panama nie boi się pogróżek Donalda Trumpa. Inwestuje w kanał