Miliardy rzucą w wodę. Chcą umocnić pozycję Polski jako lidera

Rozbudowa gdańskiego portu DCT i budowa terminalu w Świnoujściu mają umocnić pozycję Polski jako lidera przeładunków kontenerowych na Bałtyku.

Publikacja: 12.08.2022 03:00

DCT Gdańsk po rozbudowie stanie się jednym z największych terminali kontenerowych w Europie

DCT Gdańsk po rozbudowie stanie się jednym z największych terminali kontenerowych w Europie

Foto: Shutterstock

We wrześniu rozpocznie się rozbudowa głębokowodnego terminalu kontenerowego DCT Gdańsk o kolejne, już trzecie nabrzeże Baltic Hub 3. Pozwoli to zwiększyć zdolności przeładunkowe portu o 1,7 mln kontenerów do łącznie 4,5 mln TEU rocznie (twenty foot equivalent unit – równowartości standardowych kontenerów 20-stopowych).

Inwestycja umocni dominującą pozycję DCT na Bałtyku, wprowadzając terminal do czołówki największych tego rodzaju portów europejskich, umożliwiając mu konkurowanie z takimi gigantami jak Rotterdam czy Hamburg. Zarząd portu zakłada, że po dobudowaniu trzeciego nabrzeża terminal będzie mógł obsługiwać nie tylko rynek polski, ale także cały region Morza Bałtyckiego oraz śródlądowych sąsiadów Polski. Inwestycja dzięki poszerzeniu oferty usług ma przyciągnąć do Gdańska nowych armatorów.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru