Aktualizacja: 16.11.2024 10:46 Publikacja: 02.06.2022 21:00
CV Jarosław Grabowski jest od kwietnia 2018 roku prezesem iTaxi, operatora aplikacji, która łączy pasażerów z taksówkami. Wcześniej przez prawie pięć lat był dyrektorem w Onecie (odpowiadał za strategię rozwoju portalu). W Wirtualnej Polsce przez ponad dwa lata pełnił funkcję wiceprezesa. Do iTaxi przeszedł z rodzimego giganta rynku gier – Techlandu. Entuzjasta nowych technologii. ∑
Foto: mat. pras.
Wysoka inflacja, galopujące ceny paliw, wojna za wschodnią granicą i odpływ mężczyzn narodowości ukraińskiej, który spowodował problem z podażą kierowców – to wszystko sprawia, że chyba ten rok nie jest najlepszy dla rodzimej branży taxi?
Faktycznie, ceny na stacjach są bardzo wysokie, koszty życia i prowadzenia biznesu wzrosły, ale muszę zaznaczyć, że inflacja – po stronie naszych klientów – nie przełożyła się na spadek zainteresowania. Nie notujemy negatywnego trendu w kontekście liczby kursów, a wręcz odwrotnie – ruch cały czas rośnie. Wysokie ceny paliw, oczywiście, przełożyły się na podwyżki w naszych cennikach o kilkanaście procent, ale na razie nie planujemy kolejnych zwyżek. Zresztą manewr w górę mamy już ograniczony.
Prawie 40 rosyjskich linii lotniczych może zostać uziemionych w 2025 roku – ostrzega prezes jednego z zagrożonych przewoźników. Mają one ponad 26 proc. udziału w rynku przewozów.
Zapadł prawomocny wyrok w sprawie odcinka S17 Drewnica-Ząbki, czyli krótszego z dwóch brakujących odcinków Wschodniej Obwodnicy Warszawy (WOW). Naczelny Sąd Administracyjny uchylił wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) w Warszawie z 20 października 2023 r. oraz skierował sprawę ponownie do rozpatrzenia przez WSA. Przed nami kilka miesięcy oczekiwania na wyznaczenie terminu rozprawy przez WSA – poinformował warszawski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kryzys na Bliskim Wschodzie oraz kłopoty z silnikami to główne powody mniejszych zysków Wizz Aira w I półroczu 2024.
Fińskie lotniska w pobliżu granicy z Rosją wyłączyły wszystkie nowoczesne systemy nawigacyjne i przeszły na systemy radarowe z lat 60. XX w. Powodem jest zakłócanie przez Rosjan systemów bazujących na nawigacji satelitarnej. Stare systemy są odporne na rosyjskie ataki.
Samochód elektryczny znakomicie współpracuje z instalacją fotowoltaiczną, a uzupełnianie energii w akumulatorze przy pomocy domowych ładowarek jest nie tylko wygodne i tanie, ale też ekologiczne i przewidywalne.
Na wtorek, 12 listopada, zapowiedziane są dwa duże strajki na lotniskach i w kontroli ruchu lotniczego we Włoszech i Francji. To będzie nowy kłopot dla przewoźników i pasażerów.
Praktycznie z dnia na dzień dostępność kierowców i taksówek nad Wisłą gwałtownie spadła. W efekcie ceny usług przewozu osób wzrosną, podobnie jak czas oczekiwania na przejazd – alarmuje branża. Wszystko przez nowe przepisy.
Ceny przejazdów taksówkami mogą skoczyć o kilkadziesiąt procent, a czas oczekiwania na kurs istotnie się wydłużyć. Wszystko przez fakt, że z rodzimego rynku przewozu osób zniknie nawet co dziesiąty kierowca.
iTaxi, jedna z popularnych firm oferujących przejazdy w Polsce, ogłosiła szeroko zakrojony rebranding marki, zapowiadając jednocześnie ambitny plan elektryfikacji floty. Na ulicach Warszawy już pojawiły się Tesle Model Y z nowym malowaniem iTaxi, a do 2030 roku 80 proc. floty mają stanowić już tylko samochody elektryczne.
Popularna platforma łącząca pasażerów z taksówkami rośnie w siłę – sieć iTaxi przejęła właśnie jednego z dotychczasowych konkurentów. To znana na warszawskim rynku korporacja EcoCar, która wyróżniała się flotą elektrycznych pojazdów.
Panek i iTaxi szykują ekspansję. Auta pożyczane i zamawiane przez aplikacje wyjadą podbić Europę.
Lokalizacja ta przez lata nie przynosiła chluby ani miastu, ani branży taxi. Naciąganie nieświadomych pasażerów wysiadających z pociągu i szukających transportu było tu codziennością. Tzw. mafia taksówkowa znika jednak z centralnego punktu stolicy.
Operator przewozów przez aplikację, firma iTaxi, łączy siły z korporacją Green Taxi Olsztyn. To już kolejna spółka z branży, która dołącza do jednego z liderów na polskim rynku.
Negocjujemy z kilkunastoma korporacjami w całym kraju. Jeszcze w tym roku ogłosimy dwie–trzy transakcje, a kolejną już w najbliższych dniach – mówi Jarosław Grabowski, prezes iTaxi. I ujawnia, że spółka celuje też w ekspansję zagraniczną.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas