Linie lotnicze się zbuntowały. Chcą odszkodowań od lotniska

Lotnisko w Amsterdamie, dotychczas jedno z najsprawniejszych portów przesiadkowych w Europie, ma problem - brak personelu. I to do tego stopnia, że chce, aby linie lotnicze, które z niego korzystają, ograniczyły przyjmowanie rezerwacji.

Publikacja: 04.05.2022 09:12

Linie lotnicze się zbuntowały. Chcą odszkodowań od lotniska

Foto: AFP

Powodem kłopotów jest brak rąk do pracy i brak możliwości pozyskania i przeszkolenia nowych pracowników. Problem jest tak palący, że zarząd lotniska zwrócił się do linii lotniczych, korzystających z tego portu, aby wstrzymały do niedzieli, 8 maja, sprzedaż biletów.

Barin, organizacja, która reprezentuje przewoźników w Holandii zapowiedziała już, że w takim razie wnioskuje o odszkodowania dla linii lotniczych w wysokości miliona euro. Niektóre linie już zastosowały się do wniosku portu lotniczego. Najdalej poszedł KLM, dla którego to lotnisko jest główną bazą operacyjną, odwołał 47 rejsów i z tego powodu poniósł straty. To wszystko jednak nie pomogło, bo w czasie ostatniego weekendu w amsterdamskim porcie i tak tworzyły się długie kolejki pasażerów czekających na odprawę przed wylotem, a w halach bagażowych tłoczyli się ludzie oczekujący na swoje walizki.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Transport
Potężne opóźnienia pociągów. Kolej sparaliżowana przez warunki pogodowe
Transport
Powstanie nowy odcinek drogi ekspresowej S8. Ważny fragment trasy z Wrocławia
Transport
Ryanair nie odpuszcza awanturom w samolotach. Domaga się interwencji Brukseli
Transport
Warszawskie autobusy miejskie z rosyjskim partnerem. W tle omijanie sankcji
Transport
Panama nie boi się pogróżek Donalda Trumpa. Inwestuje w kanał