Aktualizacja: 12.11.2024 20:33 Publikacja: 01.05.2022 13:14
Foto: Adobestock
Przed wojną w Ukrainie Utair była dużą linią lotniczą. W swojej flocie miała wylącznie samoloty zachodnie — Boeingi 737, w tym także MAXy, Airbusy 321 oraz Canadairy. Łącznie 191 maszyn zarejestrowanych na Bermudach i przerejestrowanych przez rosyjskie władze lotnicze. Z tego 9 samolotów zostało odzyskanych przez leasingodawców, a 53 nadal latają na trasach krajowych, resztę trzeba było odstawić, bo brak jest części zamiennych.
W tej sytuacji Utair zdecydował się na powrót do Jak-40 i Jak-42, którymi latały na początku lat 90., zanim przestawiły się na zachodnie maszyny. Przewoźnik próbował wprowadzić do floty Suchoje SSJ-100, ale te maszyny nie są dostępne ze względu na brak importowanych komponentów — poinformował rosyjski kanał informacyjny Baza, który zazwyczaj ma doskonałe informacje ze źródeł rządowych. Za Bazą tę wiadomość podał „Kommiersant”. Wynika z niej, że Utair już podpisał dwie umowy z leasingodawcami na wypożyczenie Jaków-42, a planach jest jeszcze pozyskanie 20 maszyn tego typu. Przy tym przewoźnik jest szczególnie zainteresowany JAKami- 42D, ponieważ są to maszyny dalekiego zasięgu. Na razie wiadomo, że część z nich będzie starego typu, nawet tych samych, którymi Utair latał trzydzieści lat temu, tyle że unowocześnionych. A to musi potrwać.
Zapadł prawomocny wyrok w sprawie odcinka S17 Drewnica-Ząbki, czyli krótszego z dwóch brakujących odcinków Wschodniej Obwodnicy Warszawy (WOW). Naczelny Sąd Administracyjny uchylił wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) w Warszawie z 20 października 2023 r. oraz skierował sprawę ponownie do rozpatrzenia przez WSA. Przed nami kilka miesięcy oczekiwania na wyznaczenie terminu rozprawy przez WSA – poinformował warszawski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kryzys na Bliskim Wschodzie oraz kłopoty z silnikami to główne powody mniejszych zysków Wizz Aira w I półroczu 2024.
Fińskie lotniska w pobliżu granicy z Rosją wyłączyły wszystkie nowoczesne systemy nawigacyjne i przeszły na systemy radarowe z lat 60. XX w. Powodem jest zakłócanie przez Rosjan systemów bazujących na nawigacji satelitarnej. Stare systemy są odporne na rosyjskie ataki.
Na wtorek, 12 listopada, zapowiedziane są dwa duże strajki na lotniskach i w kontroli ruchu lotniczego we Włoszech i Francji. To będzie nowy kłopot dla przewoźników i pasażerów.
Dane na temat przemieszczania się ludności, czy zagęszczenia mieszkańców, pomagają firmom i miastom podejmować odpowiednie decyzje.
Boeing zapłaci za 7 tygodni bez pracy osobom objętym bezrobociem technicznym podczas strajku. Koncern przygotowuje się do wznowienia produkcji B737 MAX pod zwiększonym nadzorem regulatora FAA.
Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. Korea Północna ratyfikowała umowę o partnerstwie strategicznym z Rosją.
Białoruska opozycjonistka, skazana na 11 lat łagru za rzekomy udział w spisku mającym na celu "przejęcie władzy", po raz pierwszy od półtora roku spotkała się z rodziną.
Parlamentarzyści z kilku krajów Europy dołączyli do protestów w Tbilisi. Nawet Greta Thunberg udała się na Kaukaz. – Trzeba izolować gruziński rząd – mówi „Rz” wicemarszałek Senatu Michał Kamiński, który w poniedziałek przemawiał podczas protestów w stolicy Gruzji.
Wraz ze spadkami europejskiej produkcji przemysłowej, urwało się dno na ryku naczep. Popyt kurczy się, co gorsza przyspiesza tempo spadku.
To nacjonalizacja, ale wolnorynkowa. Rząd Norwegii porozumiał się z siedmioma prywatnymi właścicielami gazociągów, w tym z Orlenem, w sprawie przekazania państwu większości rozległej sieci magistrali eksportowych począwszy od 2024 r. Zapłaci za nie równowartość 1,6 mld dol.
Najważniejszym zadaniem Marca Rubio, nowego sekretarza stanu USA, będzie takie ułożenie relacji z Ameryką Łacińską, aby powstrzymać nielegalną imigrację. A także przyjęcie ostrego kursu wobec Chin. Pokój z Putinem w Ukrainie będzie tym celom podporządkowany.
Znany szef kuchni i autor wycofuje swoją nową książkę po tym, jak pojawiły się oskarżenia o powielanie kolonialnych stereotypów dotyczących rdzennych mieszkańców Australii. Nowa książka dla dzieci Jamiego Olivera spotkała się z ostrą krytyką. O sprawie informuje „Guardian”.
Brak wsparcia instytucji państwa prowadzi do narastania kryzysu związanego z umiejętnościami czytania i pisania wśród najmłodszych Brytyjczyków. Takie niepokojące dane przekazano w raporcie przygotowanym na zlecenie KPMG UK przez Pro Bono Economics (PBE) we współpracy z National Literacy Trust (NLT).
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas