Morze zysków z kontenerów

Dwie aktualne katastrofy, czyli powrót pandemii Covid-19 w Chinach i napaść Rosji na Ukrainę, mają sprzeczny wpływ na rynek kontenerów. Pandemia podwyższyła, a wojna obniżyła ceny frachtów. Produkcja w Europie i tak jednak cierpi.

Publikacja: 27.04.2022 21:00

Stawki za fracht wzrosły o 72 proc. w stosunku do ubiegłego roku

Stawki za fracht wzrosły o 72 proc. w stosunku do ubiegłego roku

Foto: Qilai Shen / Bloomberg

Pandemia w Chinach znowu podwyższyła ceny frachtu, natomiast sankcje narzucone na Rosję za atak na Ukrainę uwolniły sporą część z puli ponad 2 mln kontenerów, które rocznie przeładowywał port w Petersburgu. Niepewność dostaw i rosnące ceny surowców odzwierciedlają się w cenach europejskiej produkcji i nerwowości na rynkach.

Złote kontenery

Pozostało 93% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru