Większość kupowanych przez miasta autobusów jest już ekologiczna

Mocno rosną inwestycje miast w zero- i niskoemisyjną komunikację autobusową. W pierwszym kwartale 2022 r. udział pojazdów z ekologicznym napędem rejestrowanych przez transportowe spółki samorządowe przekroczył dwie trzecie wszystkich nowych autobusów – wynika z najnowszego podsumowania autobusowego rynku przez branżową firmę JMK Analizy Rynku Transportowego.

Publikacja: 26.04.2022 16:20

Większość kupowanych przez miasta autobusów jest już ekologiczna

Foto: Shutterstock

Zarazem odsetek autobusów w pełni elektrycznych okazał się wyższy niż tych z tradycyjnymi silnikami diesla. W sumie w pierwszych trzech miesiącach tego roku miejscy przewoźnicy autobusowi powiększyli swoje floty o 132 pojazdy z napędem alternatywnym: 65 elektrobusów, 35 autobusów z napędem gazowym oraz 32 hybrydy. Do tego doszły 63 diesle.

Ekologiczny transport miejski stale się rozpędza, bo w czterech kwartałach 2021 r. w miastach przybyły 374 autobusy z napędem alternatywnym. Natomiast pierwsze miesiące tego roku dają w zakupowych statystykach prowadzenie Łodzi, która odebrała partię hybrydowych autobusów produkcji Solarisa w ramach kontraktu wartego 113 mln zł. Z kolei w 2021 r. na pierwszym miejscu znalazła się Warszawa (90 szt. autobusów CNG), a według serwisu Transinfo, kolejne miejsca zajęły wówczas Kraków i Jaworzno, które kontynuowały elektryfikację swoich flot.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Chiny chcą mieć tanie podzespoły i silniki do samolotów
Transport
Maroko zwiększa sieć superszybkiej kolei
Transport
Boeing szuka chętnych na samoloty, których nie chcą Chińczycy
Transport
Dopłaty do rowerów elektrycznych jeszcze w tym kwartale? W grze nawet 4,5 tys. zł
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Transport
Polska Grupa Lotnicza ma nowego prezesa. Jest spoza branży