Dłuższe podróże do Azji. Bilety muszą podrożeć

Finnair lata do Azji tak jak 30 lat temu. Air France wydłużył czas podróży z Paryża do Pekinu o 6 godzin i ląduje po drodze w Seulu. Japoński JAL leci z Tokio na londyńskie Heathrow o 4,5 godziny dłużej, a w przypadku LOT-u podróż z Warszawy do Azji trwa o kilkadziesiąt minut dłużej. To wszystko dlatego, że brak możliwości lotów przez Syberię znacząco zmienił trasy lotów do Azji.

Publikacja: 13.03.2022 17:44

Dłuższe podróże do Azji. Bilety muszą podrożeć

Foto: Adobe Stock

W najtrudniejszej sytuacji jest fiński Finnair, który po tym, jak pandemia COVID-19 nieco zelżała, zaczął mozolnie odbudowywać siatkę łączącą wschód z zachodem. Teraz informuje o konieczności zwolnienia pilotów i pracowników pokładu, bo rejsów będzie mniej.

„Niestety konieczność zmiany trasy lotów zmusiła nas do skasowania części oferty lotów do Azji ” — napisał na swoim blogu Perttu Jorma, wiceprezes Finnaira odpowiadający za siatkę połączeń. „Będziemy teraz musieli zwolnić 100-180 pilotów i 150-380 pracowników pokładu” — czytamy dalej.

Pozostało 85% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru