Firmy leasingowe mają wycofać samoloty z Rosji. Łatwiej nakazać, niż to zrobić

Do 28 marca zachodnie firmy leasingowe mają czas na wycofanie z Rosji samolotów wypożyczonych tamtejszym przewoźnikom. Jak na razie udało się im odzyskać mniej niż trzydzieści. I będzie coraz trudniej.

Publikacja: 09.03.2022 13:08

Firmy leasingowe mają wycofać samoloty z Rosji. Łatwiej nakazać, niż to zrobić

Foto: Bloomberg

Zdaniem niektórych ekspertów rynku jest to zadanie wręcz niemożliwe.

Według szacunków Deana Gerbera z Valkyrie BTO Aviation zachodnie firmy leasingowe mają w tej chwili na rynku rosyjskim ponad 500 maszyn o łącznej wartości szacowanej na 10,3 mld dolarów. Najwięcej z nich jest we flotach Aeroflotu i S7, ale także Pobiedy i Rossiji. Są to głównie airbusy i boeingi.

Pozostało 91% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zapadł wyrok ws. Wschodniej Obwodnicy Warszawy, ale do przełamania impasu daleko
Transport
Spadł zysk Wizz Aira. Ale ma być lepiej
Transport
Lotniska wyłączają GPS i wracają do lat 60-tych XX wieku
Transport
Będą zakłócenia w podróżach lotniczych. Francuzi i Włosi protestują
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Transport
Boeing wraca stopniowo do normalnego funkcjonowania
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje