Czeskie linie próbują się podnieść

Zmiana właściciela i powrót na rynek z flotą 6 samolotów. To skromny plan, ale CSA (Czech Airlines), kiedyś mocny przewoźnik , który zbankrutował w 2020, postanowił w ten sposób wrócić na rynek.

Publikacja: 13.02.2022 14:21

Czeskie linie próbują się podnieść

Foto: Adobestock

Nowym inwestorem ma być Prague City Air, firma założona przez współwłaścicieli czarterowego przewoźnika Smartwings. To Smartwings jak na razie jest w tej chwili właścicielem upadłych CSA, którego flota składa się z jednego Airbusa A319 (linia jest jego właścicielem), czterech A220 w leasingu i kolejnej wypożyczonej maszyny A320.

CSA rozpoczęły głęboką restrukturyzację w 2021 roku. Podczas pandemii przewoźnik nie otrzymał wsparcia publicznego i ostatecznie w lutym 2021 poinformował Praski Urząd Pracy o konieczności zwolnienia 430- osobowej załogi. Teraz, jak wynika z dokumentów złożonych w czeskim Ministerstwie Sprawiedliwości linia jest gotowa na wyjście z tego procesu i powrót do operowania, ale w znacznie mniejszym zakresie, niż było to w przeszłości, kiedy CSA latała na obie półkule, miała dochodowe połączenia na Bliski Wschód, była silnym partnerem dla Air France i Korean Airlines.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru