Aktualizacja: 07.11.2017 15:27 Publikacja: 07.11.2017 15:27
Sukhoi SuperJet 100
Foto: Bloomberg
Rosja i Włochy podpisały w Rzymie międzypaństwową umowę, zgodnie z którą Włosi będą certyfikować produkcję samolotów SSJ-100 w Rosji. Pod dokumentem podpisali się szefowie Rosawiacji (Rosyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego) i ENAC 0 Narodowego Zarządu Lotnictwa Cywilnego Włoch.
- Dokument formalizuje przyznanie przez stronę włoską systemu certyfikacji produkcji lotniczej w Rosji i pozwala bez przeszkód realizować eksportowe dostawy samolotów Sukhoi SuperJet 100 klientom europejskim - głosi komunikat Rosawiacji cytowany przez agencję Prime.
Pięć tanich linii lotniczych – Ryanair, Vueling, easyJet, Norwegian i Volotea – zostało ukaranych w Hiszpanii łączną kwotą 179 mln euro za stosowanie nieuczciwych praktyk. Najwięcej zapłacić musi Ryanair.
Szwedzki producent baterii do samochodów elektrycznych oraz wielkoskalowych magazynów energii broni się przed upadkiem. Złożył wniosek o ochronę przed wierzycielami. Firma popadła w olbrzymie problemy finansowe. Spółka potrzebuje 1,2 mld USD.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz należące do Grupy Ryanair linie lotnicze Ryanair Sun (BUZZ) i Ryanair DAC podpisały umowę o wymianie doświadczeń szkoleniowych.
Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Przewoźnik właśnie ogłosił kolejne połączenie: od połowy kwietnia poleci na Maltę. To już dziewiąty nowy kierunek w tym roku. Flota jeszcze w 2024 r. ma się zwiększyć do 86 samolotów.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz należące do Grupy Ryanair linie lotnicze Ryanair Sun (BUZZ) i Ryanair DAC podpisały umowę o wymianie doświadczeń szkoleniowych.
Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.
Pogarszająca się kondycja rosyjskiej floty komercyjnej zmusiła władze do poszukiwania nowych rozwiązań. Chcą przekonać kraje, które nie nałożyły na Rosję sankcji, aby im pomogły. Jak na razie bez sukcesów.
Lotnisko Chopina w Warszawie w październiku odprawiło niemal 1,9 mln pasażerów. To o 14,6 proc. więcej niż w ubiegłym roku. I więcej niż prognozował wcześniej port.
Lufthansa uzyskała w końcu dostęp do następcy Alitalii, ITA Airways. Włoski resort gospodarki podał, że po trudnych negocjacjach i różnicy zdań co do ostatecznej ceny stronom udało się zawrzeć umowę o kupieniu przez grupę Lufthansy za 325 mln euro 41 proc. udziałów w ITA Airways.
W czym tkwi zagadka, że na lotnisku Ben Guriona w Tel Awiwie nie ma praktycznie zachodnich przewoźników, a w portach przesiadkowych w Europie nie brakuje izraelskich pasażerów? Przecież do większości z nich izraelskie linie nie latają.
Farmy fotowoltaiczne i wiatrowe mają zapewnić neutralność węglową CPK. Budowę lotniska spółka rozpocznie w 2026 roku.
Chińskie linie lotnicze wypychają europejską konkurencję z rejsów do Chin. Unijni przewoźnicy domagają się „równych warunków konkurencji”.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas