Za co dopłacimy liniom lotniczym

Awantura o bagaż wnoszony na pokład samolotów Ryanaira zwłaszcza w lotach do portów izraelskich, nie była przypadkowa. Linie szukają innych możliwości, poza sprzedaniem biletu, zarobienia na podróżnych.

Aktualizacja: 27.01.2018 13:56 Publikacja: 27.01.2018 09:34

Za co dopłacimy liniom lotniczym

Foto: AFP

Ostra konkurencja na rynku powoduje, że przewoźnicy nadal będą pokazywać niskie taryfy. Są one możliwe do utrzymania dzięki temu, że przewoźnicy wprowadzają do cenników coraz więcej płatnych usług i towarów. W tym roku na podróże lotnicze pasażerowie wydadzą 861 miliardów dolarów, o 74 miliardów dolarów więcej, niż w 2017 roku - wynika z prognozy Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Powietrznych (IATA). W 2017 było to 787 miliardów. 81 miliardów dolarów z tej kwoty linie zarobiły na opłatach dodatkowych.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Transport
To Zachód wyposażył flotę cieni Putina. I dobrze na tym zarobił
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Transport
Ponad 10 ton skonfiskowanego kimchi. Nietypowe kłopoty pasażerów na lotnisku
Transport
Właśnie ruszył nowy program dopłat do e-aut. Jak z niego skorzystać?
Transport
Branża transportowa w opałach. Niemcy wyhamowują polskie tiry. Co to oznacza?
Transport
Kreml zagrabia największe prywatne lotnisko Rosji