Aktualizacja: 09.05.2025 14:43 Publikacja: 20.10.2021 20:05
Foto: Adobe Stock
Amedeo korzystała dotychczas z floty dużych airbusów (A330, A350, A380) i boeingów (B747, B777), teraz jest zainteresowana 19-osobowymi maszynami transportu regionalnego ERA (Electric Regional Aircraft), które nie były jeszcze w powietrzu, a są w trakcie powstawania — informuje dziennik „La Tribune”. Pierwszy lot przewidziano w 2024 r., a podjęcie pracy w 2027 r.
Prototyp pokazano w marcu. ERA o wadze 8 ton może być wykorzystywany w różny sposób, przede wszystkim w lotach do 400 km z napędem wyłącznie elektrycznym. W dłuższych, od 400 do 800 km będzie wykorzystywany napęd z turbogeneratora, który zmniejszy o 80 proc. emisję spalin — wyjaśnił podczas pokazu szef firmy, Jérémy Caussade.
Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
Polskie Porty Lotnicze kuszą przewoźników i biura podróży 10 mln zł za marketingowe wsparcie latania z nierentow...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas