Aktualizacja: 10.04.2025 14:07 Publikacja: 14.10.2021 14:52
Foto: Adobe Stock
Brytyjski przewoźnik Freightliner zdecydował się zrezygnować tymczasem z lokomotyw elektrycznych i przywrócić do łask spalinowe lokomotywy z silnikami diesla. To efekt wzrost cen prądu i stawek Network Rail, które między sierpniem a październikiem poszybowały w górę o 2010 procent.
Freightliner to największy w Wielkiej Brytanii przewoźnik intermodalny i drugi pod względem przychodów przewoźnik towarowy. Aktualnie wykorzystuje 23 lokomotywy elektryczne stanowiące 10 procent jego floty. W efekcie drastycznego wzrostu cen energii wykorzystanie elektrowozów przestało się opłacać i Freightliner zdecydował się na to, by czasowo zastąpić je lokomotywami spalinowymi.
Linie lotnicze zmieniają prognozy, bądź je wstrzymują. Zmieniają też politykę cenową. A Światowa Rada Podróży i...
Boeing zwiększył w marcu dostawy samolotów o 41 proc. do 41, ale Airbus wydał klientom 71. W ujęciu kwartalnym r...
Na przełomie lutego i marca pojawiły się informacje o możliwości przywrócenia bezpośrednich lotów na trasach z R...
Popyt na podróże do Stanów Zjednoczonych spada od czasu inauguracji drugiej prezydentury Donalda Trumpa. Cudzozi...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Tysiące młodych ludzi wkrótce będzie miało okazję zwiedzić Europę za darmo dzięki programowi DiscoverEU. Komisja...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas