Amerykańska Delta Air Lines zamówiła kolejne 30 A321neo w ramach unowocześniania floty i przygotowań do odrodzenia się rynku podróży. Wcześniej zamówiła 125 takich maszyn, teraz jest to 155 z silnikami PW1100G Pratta&Whitneya, w konfiguracji 3 klas na 194 miejsca (20 miejsc w klasie pierwszej, 42 w klasie Comfort+ i 132 w klasie ekonomicznej).
Dostawy zaczną się na początku 2022 r., część z montowni Airbusa w Mobile, w Alabamie i potrwają do 2027 r. Flota Delty liczy 806 samolotów Boeinga i Airbusa, według stanu na koniec lipca latało w niej 358 samolotów europejskich, zamówienia dotyczyły łącznie 282 maszyn.
Niemiecka Lufthansa przewiduje wznawianie lotów międzynarodowych, ale w związku z przypadkami zachorowań na COVID-19 chce, by jej załogi były zaszczepione. — Organizowanie lotów międzynarodowych będzie niemożliwe w przyszłości bez zaszczepienia się załóg — stwierdziła przedstawicielka działu prasowego, potwierdziła informację tygodnika „Der Spiegel”, że dyrekcja będzie negocjować porozumienie w tej sprawie z przedstawicielami pracowników — podał Reuter.
Australijski Qantas przygotowuje się do uruchomienia połączeń z krajami o dużej liczbie zaszczepionych mieszkańców, planuje wznowienie ich w grudniu. Od połowy 2022 r. zamierza przywrócić do pracy pięć z 12 superjumbo A380 w lotach do Stanów i Wielkiej Brytanii, rok wcześniej od poprzednich planów.
Władze Australii ustaliły w lipcu, że otworzą swe granice wobec krajów, w których 80 proc. dorosłych zostało w pełni zaszczepionych. Qantas liczy, że do połowy grudnia będzie mógł wznowić loty do Singapuru, Japonii, USA, Wielkiej Brytanii i być może do Nowej Zelandii. Do krajów o niższej proporcji zaszczepionych: Indonezji, Filipin, Tajlandii i RPA, byłoby to możliwe najwcześniej od kwietnia 2022.